تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه ذهن پویا داشته باشیم ؟

چگونه ذهن پویا داشته باشیم ؟

چگونه ذهن پویا داشته باشیم ؟ شاید همین سؤال منجر به جوابها و راه حلهای زیادی بشه برای مثال، یادگیری مداوم، ایجاد چالش و حل چالش، تخیل و تصویر سازی و … کلی راه حل دیگه که با انجام هر کدام ما میتونیم به پویا شدن ذهنمون کمک کنیم.

اما تلاشی که دارم این هست که با بررسی یک راهکار کلی بتونیم ذهن رو در بهترین حالت ممکن پویا کنیم.

ذهنتو ن رو ورزش بدید

ذهن هم یک قسمت از وجود ماست و وقتی ما میخوایم در یک قسمت از بدنمون یا وجودمون بهتر یا قویتر بشیم به سراغ تمرین دادن اون میریم. برای مثال وقتی میخوایم یک اندام خوبی رو داشته باشیم به باشگاه بدنسازی میریم، اما در اون باشگاه حرکتهای مختلفی رو انجام میدیم ولی در اصل هدف ما ورزش کردن است و حرکتهای که انجام میدیم زیر شاخه ای از این موضوع هست. این رو گفتم که بتونم به این موضوع برسیم اگر به دنبال یک ذهن پویا هستیم، باید ذهنمون رو ورزش بدیم و برای اینکه بتونیم ذهن رو ورزش بدیم باید بتونیم مهارت فکر کردن رو یاد بگیریم اونوقت میتونیم از تخیل، تصویر سازی، یادگیری و … درست استفاده کنیم.

چگونه ذهن پویا داشته باشیم ؟

همونطوری که راه حل تناسب اندام رفتن به باشگاه هست راه حل داشتن یک ذهن پویا هم یادگیری مهارت فکر کردن است . اگر ما بتونیم در زندگی درست فکر کنیم مطمئناً میتونیم ذهن پویاتری رو داشته باشیم اگر قدمی رو برای یک موضوع برداریم اون قدم کاملاً سازنده باشه، وقتی ما بدون فکر کردن یک مسیری رو شروع میکنیم
و بدون فکر کردن، تقلید میکنیم همیشه از این بی فکری ضربه خواهیم خورد هر چقدر هم میخواد اون مسیر درست باشه، اما چون بدون فکر وارد اون شدیم ما نمیتونیم اون مسیر رو درست طی کنیم چون با فکر کردن ما مطمئناً یک تغییراتی رو در هر مسیر درست ایجاد میکنیم تا بتونیم اون مسیر رو درست طی کنیم و این موضوع در مورد ذهن پویا هم صادق است .

راهکار عملی داشتن ذهن پویا

یکی از راهکارهایی که باعث میشه ذهن ما پویا بشه این هست که در ذهنمون یک چالش رو تصور کنیم و بیایم با اون چالش دسته پنجه نرم کنیم و به سراغ حل کردن اون چالش باشیم وقتی ما بتونیم در ذهنمون این تصویر رو بسازیم داریم ذهنمون رو پویا میکنیم. اما اگر تفکری پشت این تصویر سازی نباشه ما نمیتونیم اون خروجی مناسب رو از این تصویر سازی بگیریم تفکری که میتونیم در این مواقع داشته باشیم این هستش که ما میخوایم در دل این تصویر سازی ذهنمون رو رشد بدیم که در آینده ذهن به کمک ما بیاد و در اون تصویر سازی به صورت جدی به دنبال حل چالش باشیم و به حل کردنش فکر کنیم. هر چقدر ما بتونیم با تفکر به سراغ پویا سازی ذهن بریم اون رو جدیتر میگیریم و اونوقت میتونیم نتیجه بهتری رو به دست بیاریم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *