تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

 چگونه تله زندگی را کنترل کنیم؟

چگونه تله زندگی را کنترل کنیم؟

چگونه تله زندگی را کنترل کنیم؟ وقتی شما نسبت به تله‌ خود آگاه باشید و‌ ردپای آن را در مشکلات فعلی‌تان احساس کنید و با ریشه‌های آن در کودکی آشنا باشید. بهتر می‌توانید بر آن تسلط پیدا کنید. آنچه را نپذیرید و از آن فرار یا سرکوبش کنید. شما را کنترل می‌کند.

چگونه تله زندگی را کنترل کنیم؟

آدم ناآگاه، از ضعف‌های خود بیشتر آسیب می‌بیند تا آدم آگاه.. آگاهی ممکن است رنج‌آور باشد اما رنجی که دلیل آن را می‌دانید و می‌توانید آن را کمتر کنید. پس دنبال حذف رنج نباشید. هیچ رشدی بدون رنج حاصل نمی‌شود. انتظار نداشته باشید فرایند جدا شدن از تله‌ها آسان باشد. بسیار سخت است. پس آمادگی چالش با خودتان و افکار و باورهایتان را داشته باشید.

روبرو شدن با تله ها

هر وقت که در موقعیتی قرار می‌گیرید که تله شما فعال می‌شود و به شما هیجانات منفی شدیدی دست می‌دهد. مثلا وقتی که شما را ترک می‌کنند یا احساس تنهایی و طردشدگی می‌کنید. آن لحظات، بهتر می‌توانید تجربه‌های ناگوار کودکی خود را به خاطر بیاورید و ارتباطی بین مشکلات فعلی‌تان و خاطرات کودکی برقرار کنید.

پس در این لحظات، چشمان خود را ببندید و به ذهن خود اجازه دهید خاطراتی را در کودکی پیدا کند که همین احساسات ناگوار را تجربه کردید. این بار، همان احساسات سرکوب شده را تجربه می‌کنید اما رودرو و آگاهانه‌… این روبرو شدن‌ها و پذیرش‌ها، شفابخش است.

بالا بردن قدرت تحمل در برابر تله ها

این آگاهی باعث می‌شود از خواب تله‌ها بیدار شوید و هر بار که با پذیرش احساسات رنج‌آور خود، از آنها فرار نمی‌کنید یا در جهت سرکوب آنها دست به رفتارهای تند و هیجانی نمی‌زنید. قدرت تحمل احساسات ناراحت کننده در شما بیشتر می‌شود. مثلا اگر تله رها شدگی دارید و هر بار که بخاطر رنج احساس تنهایی، وارد رابطه با هر کسی نمی‌شوید یا تنهایی‌های عادی زندگی را تحمل می‌کنید. بتدریج یاد می‌گیرید که از تنهایی‌های خود لذت ببرید و با رنج خود رشد کنید.

وقتی رنج لازم در مسیر رشد و رهایی از تله‌ها را نمی‌پذیرید‌ وقتی چون قدرت تحمل هیجانات ناراحت کننده را ندارید. آنها را سرکوب می‌کنید یا سریع می‌خواهید با هر واکنش ناسالم، آنها را حذف کنید. ‌پس آسان‌ترین کار این است که باز به دامان تله‌ها پناه ببرید. آنجا اگر رنج دارد اما برای شما رنجی آشنا و پیش‌بینی شده است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *