تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

والدین هلیکوپتری چگونه هستند؟

والدین هلیکوپتری چگونه هستند؟

والدین هلیکوپتری چگونه هستند؟ این والدین در تمام جوانب زندگی کودکانشان بسیار پررویی و مداخله می‌کنند. آن‌ها معمولاً تمایل دارند که به‌طور فزاینده و بیش از حد در زندگی فرزندانشان دخالت کنند و تمام تصمیم‌های آن‌ها را کنترل کنند.

والدین هلیکوپتری چگونه هستند؟

  • درگیری بیش از حد: آن‌ها به طور مداوم در زندگی کودکان خود حضور دارند و در همه جوانب زندگی شان دخالت می‌کنند، حتی در مواردی که نیاز به استقلال و خودکارآمدی دارند.
  • کنترل بیش از حد: والدین هلیکوپتری تمایل دارند که تمام تصمیم‌های کودکانشان را کنترل کنند، از جمله تصمیم‌های مربوط به تحصیلات، دوستان، و سرگرمی‌ها.
  • تشویق ناپذیری: آن‌ها ممکن است به‌طور مداوم فشار و فشار بر فرزندانشان وارد کنند تا به عملکرد بالاتری برسند و همیشه انتظارات خود را برای آن‌ها بالا نگه دارند.
  • احساس ترس و نگرانی: والدین هلیکوپتری به‌طور مداوم از ترس و نگرانی در مورد ایمنی و رفتار کودکانشان رنج می‌برند و این ممکن است باعث ایجاد استرس و فشار بیشتر برای کودکان شود.

والدین هلیکوپتری چگونه هستند؟

اگرچه والدین هلیکوپتری ممکن است از علاقه و عنایت زیادی برای مراقبت از فرزندانشان برخوردار باشند. اما این نوع رویکرد ممکن است باعث محدود شدن رشد و توسعه مستقل کودکان شود. بهتر است والدین توانایی ایجاد تعادل بین حمایت و استقلال را داشته باشند. تا کودکان به طور سالم رشد کنند و توانایی مدیریت زندگی خود را بیاموزند.

چهار دلیل برای این والدین

  • ترس از نتایج وحشتناک: شما  در مورد شکست های احتمالی فرزند خود نگران هستید. اعتقاد دارید که دخالت شما می تواند به کودکتان کمک کند. با این حال، هنگامی که والدین رفتار کودک را هدایت می کنند و به هیچ وجه او را تنها نمی گذارند، می تواند منجر به عزت نفس پایین، استرس، فقدان مهارت های مقابله ای، و مبارزه در کودکان شود.
  • اضطراب: اضطراب شما در مورد حرفه، اقتصاد و جهان به طور کلی می تواند شما را در کنترل کودک در تلاش برای محافظت از آنها سوق دهد. نگرانی می تواند پدر و مادر را به کنترل فرزندان خود هدایت کند تا آنها ناامید یا صدمه نبینند.
  • بیش از حد عوارض: والدین که در دوران کودکی خود نادیده گرفته شده اند، بر فرزندان خود دقت بیشتری دارند. آنها توجه و نظارت بیشتری می کنند تا اطمینان حاصل شود که فرزندانشان حس کودکی آنها را ندارند.
  • تأثیر سایر والدین: گاهی ممکن است والدین تحت تأثیر سایر والدین قرار گیرند. دیدن نوع رفتار والدین دیگر شاید تاثیر گذار باشد. این، باعث می شود ما احساس کنیم که پدر و مادر بدی هستیم. گناه، البته، جزء بزرگ کار است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *