تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

نکات مهم در انتخاب رشته چیست؟

نکات مهم در انتخاب رشته چیست؟

چند نکته خیلی مهم در مورد انتخاب رشته که خیلی از مشاوران به شما نمی گویند. خیلی از بچه ها میگن فقط می خوام دانشگاه تهران قبول شم برام مهم نیست چه رشته‌ ای باشه. ما میگم به ۴ الی ۵ ساله بعد فکر کن. به خودت بگو که خوب من ۴الی۵ سال دیگه با این رشته که می خوام انتخاب کنم چیکار می خوام بکنم. نکات مهم در انتخاب رشته چیست؟ صرفاً دانشگاه رو انتخاب نکن.

نکات مهم در انتخاب رشته چیست؟

وقتی که بخوای وارد بازار کار بشی ازت نمی پرسند کدام دانشگاه بودی یا ازت نمی پرسن نمرات دانشگاه چند بود. کل حرف من اینه به عنوان نکته اول که بین رشته و دانشگاه، رشته اولویت باشه. کسایی بودن که رتبه شون خوب بوده ولی چون دندانپزشکی تهران نیاوردند و دندانپزشکی تبریز میارن نرفتن. بودن کسانی که دندانپزشکی مشهد می آورد یا شیراز می آورد ولی نرفته یک سال دیگه پشت کنکور مونده. طبق تجربه این بزرگ‌ترین اشتباه واسه تو که رتبه خوب آوردی.

مشاور تحصیلی

دومین نکته این که زمان انتخاب رشته که میشه برخی از اطرافیان شروع میکنن به نظر دادن اینکه نمیتونی فلان رشته قبول شی یا این رشته ها رو انتخاب کن و ….لطفا با کسی مشورت کنید که در این کار متخصص باشه. کسی که خودش موفق نشده چطور می تونه تو رو به موفقیت برسونه. با افرادی که باورهای محدود کننده دارن و فکرای محدود کننده مشورت نکن. اول با اهل فن مشورت کن و سپس انتخاب رشته کن.

علاقه، استعداد، بازار کار و درآمد

اول از همه علاقه تو در نظر بگیر و سپس اینکه در اون رشته استعداد داری یانه . اطمینان داشته باش اگر علاقه و استعداد نباشه موفق نمی شی. بعد اینکه بازار کار رشته ای که انتخاب میکنی آیا چند سال دیگه بازار کار داره یا نه؟ همچنین این رو در نظر داشته باشید با رشته ای که انتخاب میکنی می تونی مهاجرت کنی یا نه؟

اگه هدفت از دانشگاه رفتن فقط گرفتن مدرک و اسم دانشگاه تهران است که انتخابت رو انجام بده. اما اگر علاقه و استعداد، بازار کار ، درآمد و…. برات مهم است باید همه جنبه ها را در نظر بگیری و از یک مشاور متخصص در زمینه تحصیلی کمک بگیری. قبل از مراجعه یک کاغذ و خودکار بردار. یک T بزرگ بکش بالای صفحه رشته انتخابی رو بنویس. یک سمت معایب و یک طرف مزایای رشته رو بنویس. هرچند تا رشته هست رو بنویس و در آخر با صحبت با یک مشاور خوب تصمیم گیری کن.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *