تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مهارت مدیریت استرس

مهارت مدیریت استرس

میدونید استرس چه تاثیراتی بر بدن داره؟ دومین عامل مرگ و میر در جهان بعد از تصادفات رانندگی، استرس می باشد . استرس، فشار عصبی و حرص و جوش زیاد در هر سنی که باشید شما را مستعد ابتلا به بیماری MS میکند. برای چیزای الکی حرص نخورید .‏ مهارت مدیریت استرس ، می تواند بدن ما را در برابر بیماری های متفاوت، مقاوم سازد.

مهارت مدیریت استرس

با روش های زیر به جنگ استرس بروید.

  • قدم زدن و ورزش کردن

دو بار پیاده روی در هفته به مدت یک ساعت موجب بزرگ شدن ناحیه “هیوکامپ” مغز می‌شود که باعث افزایش یادگیری، نوآوری، حافظه گفتاری و کاهش اضطراب و استرس می‌گردد!

  • تغدیه مناسب

برای افراد افسرده و کسانی که استرس دارند اغلب اوقات Folate و ویتامین B به مقدار بالا تجویز می شود. منابع غذایی خوب شامل سبزیجات با برگ های سبز، لوبیا چشم بلبلی، عدس و جگر است. محققان معتقدند جویدن ۳ دقیقه آدامس تا حد قابل توجهی استرس و اضطراب را کاهش میدهد. !بعلاوه جویدن «آدامس نعنایی» بطور چشم گیری احساس خستگی را کاهش و عملکرد مغز را تا ۳۵ درصد بهبود میبخشد.

دمنوش گل سرخ

چای گل سرخ مفرح اعصاب است. استرس را کم میکند و ضد افسردگی است. برای دم کردن آن کافیست یک قاشق گلبرگهای گل سرخ را در یک قوری آبجوش مثل چایی برای ۱۰ دقیقه دم کنید. در صورتیکه حوصله آن را ندارید میتوانید چند گلبرگ ان را در قوری چایتان بریزید هم چایتان خوش عطر میشود و هم از خاصیت آن استفاده کنید.

دمنوش بابونه

زمانی که استرس به جانتان افتاده دمنوش بابونه برایتان مفید است و باعث آرامش دستگاه عصبی‌تان می‌شود. در مواقعی که مضطرب هستید از مصرف زیاد چربی‌های ترانس ( سرخ کردنی ) و قند خودداری کنید.

  • معاشرت با انسانهای مثبت نگر

زندگی مثل یک مسیر پر فراز و نشیب و پر پیچ خمه. آدم های منفی به پیچ و خم  جاده می اندیشند و زود خسته و ناامید میشوند.  آدم های مثبت اندیش به زیبایی های  جاده  . عاقبت هر دو به مقصد میرسند. اما یکی با استرس و حسرت  و دیگری با لذت. طبق تحقیقات انجام شده، داشتن چند دوست صمیمی که بتوانید به آنها اعتماد کنید برای داشتن زندگی شاد کافی است‌؛ تعداد زیاد دوستان میتواند باعث ایجاد افسردگی و استرس شود !

همه استرس ها با یک فکر منفی شروع می شوند. فکری که کنترل نشده و سپس افکار منفی بیشتر و بیشتری می آیند تا اینکه استرس پدیدار میگردد. استرس، نتیجه و معلول است ولی تفکر منفی، علت آن بوده است و تمام این ها با یک فکر منفی کوچک آغاز شده است. مهم نیست که شما چه چیزی را آشکار ساخته اید و به دست آورده اید، زیرا می توانید آن را با یک فکر مثبت کوچک تغییر دهید و به دنبال آن فکر مثبت دیگری خواهد آمد.

  • مطالعه کردن

مطالعه ، استرس و اضطراب را تا ۶۸% کاهش می‌دهد! حتی بیشتر از گوش دادن به موسیقی و پیاده روی . اگر در زندگی روزمره استرس زیادی را تجربه می‌کنید، کتاب بخوانید. تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه ساسکس نشان داد که مطالعه کردن، مؤثرترین روش برای مقابله با استرس است.کتاب خواندن حتی از فعالیت‌ های محبوبی مانند گوش دادن به موسیقی، لذت بردن از یک فنجان چای یا قهوه و قدم زدن، در حفظ آرامش هنگام مواجهه با مشکلات و مقابله با استرس بسیار مؤثرتر است.

نتایج این تحقیقات با ارزیابی ضربان قلب و تنش‌های عضلانی مورد بررسی قرار گرفته بود. شرکت‌کنندگان در این پروژه‌ی تحقیقاتی تنها ۶ دقیقه بعد از شروع به خواندن و ورق زدن کتاب، آرامش را احساس می‌کردند. یکی از محققان این پروژه، دکتر دیوید لویس در گفتگو با تلگراف اعلام کرد: فرقی نمی‌کند که چه کتابی را برای خواندن انتخاب کنید، زمانی که غرق در ماجرا و موضوع کتاب می‌شوید، از دنیای نگرانی‌ها و استرس‌های روزمره فاصله می‌گیرید و زمانی را برای کشف تخیلات و دنیای نویسنده صرف می‌کنید.

  • رشد شخصی

به یاد داشته باشید زندگی هرکس براساس طرز فکرش ساخته می‌شود. پس اگر به دنبال زندگی خوب و شادی هستید، در تمام لحظات زندگی شاد باشید و به غصه‌ها فرصتی ندهید ، تا زندگی‌تان همان‌طور ساخته شود. زندگی‌ باید معنا داشته باشد، هر روز و باید بدانید چرا از خواب بیدار می‌شوید، چرا کار می‌کنید و چه هدفی دارید.  یادتان باشد زندگی بدون هدف و معنا ، هیچ وقت نمی‌تواند به شما آرامش ببخشد اتفاقات و افکار منفی را رها کنید و به دنبال آنها نباشید. انرژی‌تان را با نگرانی و استرس بی‌ مورد خسته نکنید و از بین نبرید.

  • ارتباط خوب با همسر

تنها بودن بهتر از بودن در یک رابطه اشتباه است! استرس و فشار روانی که یک رابطه اشتباه به شما وارد میکند، هزار بار بیشتر از زمانی است که درگیر مشکلات فعلی و تنها هستید! دليل تمام استرس، اضطراب و افسردگى هایمان اين است كه : وجود خودمان را ناديده ميگيريم و براى راضی كردن ديگران زندگى ميكنيم.

مهارت مدیریت استرس

هر چيزی كه به قيمت از دست رفتن آرامشت تمام شود زيادی گران است! رهاش کن! حتی اگر تفریحه. تفریح باید آرامشت رو کامل کنه . نه اینکه برات استرس و دردسر درست کنه. به قول معروف : سر بی دردتو دستمال نبند. بیاموزید بدون نگرانی زندگی کنید. چون خدا در همه حال هوایتان را خواهد داشت. مثبت فکر کنید به خدا توکل کنید و ایمان داشته باشید. به جای حمل مشکلات آنها رو با یک مشاور متخصص درمیان بگذارید و از عوارض اون در امان بمانید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *