تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مقابله با دعوای بچه ها

مقابله با دعوای بچه ها

روش های مقابله با دعوای بچه ها در مدرسه چیست؟ انجام تفریحاتی که فرزندتان دوست دارد. نیاز به توجه، بهبود توانمندی‌ ها و افزایش اعتماد به نفس را به دنبال دارد. تفریح و بازی از سالم‌ترین راه‌ ها برای کنترل خشم و عصبانیت هستند.

مقابله با دعوای بچه ها

روشهای مقابله با دعوای بچه ها در مدرسه چیست؟ علاوه بر انجام کارهای هنری ساده‌ای که فرزندتان به آن علاقه‌مند است. با هم بازی‌ های مختلف فکری و مهیج انجام دهید.

تقویت مهارت های فردی

نداشتن برخی از مهارت‌ های فردی باعث می‌شود بچه‌ها به دعوا و پرخاش پناه ببرند. قدرت نه گفتن، رفتار قاطعانه، دفاع از حقوق خود و حل مسئله از مواردی هستند. که هر کودک و نوجوانی باید آن‌ها را یاد بگیرد. با یادگیری مهارت های فردی کودک می‌تواند به شیوه درست حل مسئله کند. و عملا برای رفع مشکلاتش نیازی به پرخاشگری و دعوا کردن پیدا نمی‌کند.

رسیدگی به شرایط درسی

ضعف درسی استرس و اضطراب زیادی برای بچه‌ها به وجود می آورد. ضعف درسی می‌تواند در نهایت به دلیل اثر بر اعتماد به نفس در بروز خشم بچه‌ ها نقش زیادی داشته باشد.

عوامل موثر در دعوای بچه ها در مدرسه

دعوای بچه ها در مدرسه می‌تواند به دلایل درونی مانند احساس شرم و بی اعتماد به نفس بودن باشد. یا به دلایلی مانند شیوه تربیتی نادرست و استرس‌ های محیطی و ناتوانی در کنترل و مدیریت هیجانات مختلف اتفاق بیفتد.

روش موثر برخورد با دعوای کودکان در مدرسه

قبل از هر چیز باید از ماجرای اتفاق افتاده به درستی و کامل اطلاع پیدا کنید. با آگاهی میتوانید قضاوت بهتری داشته باشید. سعی کنید ریشه مشکل ناسازگاری، خشم و پرخاش و پناه بردن فرزندتان به دعوا را شناسایی کنید. با پیدا کردن علت‌ ها راحت‌تر می‌توانید برای پیشگیری از تکرار دعوای بچه ها در مدرسه اقدامات موثری انجام بدهید.

چه زمان باید در دعوای بچه ها مداخله کرد؟

بهتر است تا زمانی که خطر آسیب زدن به دیگران وجود ندارد. در دعوای بچه ها دخالت نکنید. صحبت و رسیدگی به علت و برطرف کردن مشکلات را برای زمان دیگری بگذارید. سرزنش کردن یا مقصر شمردن یکی از طرفین دعوا یا حتی دفاع کردن از فرزند خودتان برخلاف تصور می‌تواند باعث تشدید ناهنجاری رفتاری شود.

سخن آخر

اگر فرزند شما در گروه افرادی هست که با بچه های دیگر دعوا می کند. حتما از  طریق مشاور مدرسه پیگیر باشید. در صورت لزوم متخصص کودک در مرکز مشاوره بینا هست . با ما در تماس باشید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *