تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مشاجره بر سر وقایع گذشته

مشاجره بر سر وقایع گذشته

بسياری از همسران در مورد وقايع گذشته، مشاجرات زيادی می كنند. چه قدر آرزو كرده ايد كه ای كاش نواری از يك مكالمه گذشته، داشته باشيد؟ چه قدر مشاجره بر سر وقایع گذشته داشته اید؟ اين برای همه ما اتفاق می افتد. تفاوت در به ياد آوردن گذشته ، فراوان اتفاق می افتد و اين به دليل فيلترهای متنوعی است كه در همه روابط در حال عمل است .

مشاجره بر سر وقایع گذشته

برای محافظت از رابطه در مقابل چنين بحث های نامناسبی درباره گذشته، دو توصيه وجود دارد :

 فكر نكنيد حافظه تان كامل است

فروتنی پذيرش آن را داشته باشید. اين توصيه برای حفظ خرسندی در روابط زناشويی بسيار و بسيار مفيد است . مطالعات بی شماری در زمينه روان شناسی وجود دارد كه نشان می دهد چه قدر حافظه انسانی آسيب پذير است و چه قدر انگيزه ها و اعتقادات ، باعث انحراف آن می شوند. بپذيريد كه هر دوی شما د ارای فيلترهايی هستيد و چه بسيار، مطالب را متفاوت از مقصود اصلی می گوييد و می شنويد.

هنگام تعارض، در بحث درباره موارد گفته شده در گذشته، پافشاری نكنيد.

شما اكنون د ر”حال” هستيد، در گذشته نمانيد، حتی اگر پنج دقيقه پيش باشد. به آن چه هر كدام از شما اكنون می انديشيد و احساس می كنيد، تغيير موضوع دهيد. در اكثر اوقات، اين فروتنی را داشته باشيد، زيرا سريع ترين راه برای خروج از مشاجره درباره حافظه است . می توانيد جمله ای شبيه اين بگوييد : “مطمئن نيستم كه دقيقاً چی گفته ام، اما مقصود اصلی ام رو الان بهت می گم، باشه “؟

آرام باشید

هنگامی كه همسرتان جمله ای را به اين شيوه بيان می كند، به دقت و بدون دفاع گوش كنيد . اين كاری بس هنرمندانه است و شما نمی خواهيد آن را از دست بدهيد. كمی درنگ كنيد، به اين موضوع بينديشيد و بر آن تمركز كنيد . اين كار نيازمند يك برخورد آرام و متين و دوری جستن از هر گونه نياز برای برنده شدن در مورد آنچه در گذشته گفته شده است، است. آرامش و فروتنی قدرتمندترين نيروهايی هستند كه شما می توانيد برای حفظ صميميت و زنده نگه داشتن عشق تان، از آنها بهره جوييد.

علت نياز حمايت از حافظه چيست؟

اكثر ما به جای بيان شفاف و فروتنانه پيام مان، برای برنده شدن و اثبات برتری ذهن مان، روزهایی آرامش و تعادل در روابط مان را به خطر می اندازيم. آيا اين به خاطر ناامنی نيست؟ آيا به خاطر اين نيست كه ما از تصورات احتمالی همسرمان در مورد خودمان احساس حقارت می كنيم.

عمر ما كوتاه تر از آن است كه بخواهيم زمان را از دست بدهيم و صميميت روابط نزديك مان را به اين شيوه تلف كنيم . باز هم می گوييم، آرامش و فروتنی قدرتمندترين ابزاری اند كه برای حفظ نزديكی و صميميت مان داريم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *