تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

علایم بلوغ در دختران

علایم بلوغ در دختران

مشاهده ی علایم بلوغ در دختران به علت بودن کنار دختران ۱۰ تا ۱۲ سال در مدرسه احتمال کسب اطلاعاتی در زمینه عادت ماهیانه را فراهم می کند. از این رو قبل از ورود به مدرسه لازم است اطلاعات صحیح به آن ها داده شود. تا با در دست داشتن اطلاعات صحیح از اضطراب و نگرانی هایشان کاسته شود.

علایم بلوغ در دختران

در این زمینه می توانید از یک مشاور  و یا روانشناس کمک بگیرید. تا اطلاعات صحیح به کودکان داده شود. همچنین یاد میگیرند در این زمینه ها به افراد متخصص مراجعه کنند. و منبع اطلاعی صحیح را انتخاب نمایند. نکته مهم این است که آنچه کودک در ابتدا و سنین اولیه مدرسه باید بداند مسایل مرتبط با بهداشت و ایمنی اندام تناسلی است نه جنبه جنسی آن. در مورد دخترها گفت و گو در مورد تغییرات ظاهری بلوغ مثل رشد سینه ها و موهای بدن معمولا قبل از این مقطع سنی اتفاق می افتد. فقط قسمت عادت ماهانه گفته نشده که بهتر است اطلاعات صحیح به آن ها داده شود.

آموزش اعضای بدن به کودک

می توان ابتدا بچه ها را با اعضای داخلی بدن به وسیله پوستر و تصاویر ساده آشنا کرد. هر کدام را به زبان ساده برایشان توضیح داد. سپس رحم را به عنوان محل رشد و نگهداری بچه تا زمان بدنیا آمدن معرفی کنید. در ادامه می توان اضافه کرد همانطور که دست و پا رشد می کنند. اعضای داخلی بدن مثل قلب، معده و روده هم به همان تناسب  شروع به بزرگ شدن می کنند.

رحم هم مثل سایر اعضا رشد می کند. مواد مورد نیاز خود را از خون می گیرید. بعد ماهی یکبار خون هایی را که استفاده کرده است. و دیگر نیاز به آن ها ندارد از همان دریچه تولد بچه بیرون می آید. در آن چند روز که خونریزی ادامه دارد خانم ها از نوار بهداشتی استفاده می کنند. در این قسمت به بهداشت این دوره می توان پرداخت. نکته بسیار مهم این است که هنگام صحبت کردن درباره ی این دوره، والدین نباید به هیچ عنوان نگرش و احساسی که به کودک انتقال میدهند منفی و با نگرانی باشد. زیرا می تواند تاثیر بسیار عمیق و پایداری در احساس کودک نسبت به جنسیت خود و شکل گیری هویت جنسی او بگذارد.

 دیدگاه مثبت نسبت به عادت ماهیانه

بدون شک دختری که از صحبت های مادرش چنین برداشت کرده است. که رحم و عادت ماهانه برای بچه دار شدن و سهیم شدن در تجربه ی آفرینش و خلقت یک موهبت ویژه است. همواره حق انتخاب دارد که از این امکان استفاده کند یا خیر. هر ماه در دوران عادت ماهانه احساس متفاوتی خواهد داشت. تا دختری که با نگرش کثیف بودن، درد سر و بدبختی زنانه بزرگ خواهد شد. در ادامه والدین می توانند از فرزندان خود سوال کنند که چه چیزی درباره ی رابطه جنسی می خواهند بدانند. یا چه قسمتی برایشان جالب یا ناخوشایند است تا والدین توضیحات بیشتری بدهند. اگر مایل به گفت و گو با والدین نیستند می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *