تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

گوش دادن

شوهر حرف گوش کن

حرف گوش کن کردن شوهر چگونه ممکن است . مطیع کردن شوهر کاری بسیار ساده و راحت است . ولی در عین ساده بودن این موضوع ، بسیاری از زنان همیشه درگیر جوابی برای این سوال هستند . که چگونه می توانیم شوهر حرف گوش کن داشته باشیم . گاهی اوقات دلمان می خواهد کسی به کمکمان بیاید . تغییری در رفتار و نحوه تعامل همسرمان ایجاد کند . یا راه چاره ای به ما پیشنهاد دهد . نیاز به داشتن یک همدم و هم صحبت مختص همه انسانهاست .
اما ما خانم ها کمی بیشتر . دوستان ، خواهر ، مادر و هم صحبت های همجنس مان خیلی از مواقع به رفع این نیاز کمک میکنند . ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی دانیم .این است که به مرد زندگی مان به بهانه هم صحبت شدن ، نزدیک تر شویم .

چگونه با همسرمان صحبت کنیم.

برای رسیدن به خواسته لازم است. بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت کنیم . هر حرفی را در چه شرایطی با چه ادبیاتی بیان کنیم . در غیر این صورت همان قصه تکراری می شود .که در خیلی از زندگی ها اتفاق می افتد . با رعایت کردن نکات زیر می توانید شوهر حرف گوش کن داشته باشید .

بهتر است در یک زمان مناسب گفتگو کنید .

خانم هایی که از آشپزخانه ، پشت سر هم صحبت میکنند . می خواهند همه موضوعات را کنار هم به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند. مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون ، ذهنشان جای دیگری است . چند وقت یکبار تنها سری تکان میدهند . خیلی زود خود و همسرشان را عصبی و خسته میکنند .

نتیجه این خواهد بود که خانم احساس میکند .که شوهرش شنونده خوبی برای حرف های او نیست . به این ترتیب دیگر سعی نمیکند با او حرف بزند . یا همیشه به جای گفتگو کارشان به دعوا میکشد . یادتان باشد وقتی مرد از شما فاصله میگیرد . وقت خوبی برای گفتگو با او برای نزدیک تر شدن به وی نیست . بگذارید کناره بگیرد . بعد از مدتی برمیگردد . او باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود . به گونه ای عمل خواهد کرد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است . آن زمان زمان مناسبی برای گفتگو با او خواهد بود .

در گفتگو پیشقدم شوید .

اگر زن منتظر باشد مرد شروع به گفتگو کند .هرگز شانسی برای حرف زدن بدست نمی آورد . زیرا مردان خود به خود حرف زیادی برای گفتن ندارند . مردان اگر بخواهند حرف بزنند می زنند . لذا وقتی زن می خواهد صحبت کند . باید حرف بزند و انتظار نداشته باشد مرد گفتگو را آغاز کند . برای آغاز گفتگو زن باید احساساتش را در میان بگذارد . حتی اگر شریکش حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد .
مرد برای گفتگو با زن می تواند خیلی باز رفتار کند . اما در ابتدا حرفی برای گفتن ندارد . چیزی که زنان درباره مریخی ها نمی دانند . این است که آنها باید دلیلی برای صحبت داشته باشند . آنها صرفا برای در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمیکنند . اگر زن کمی حرف بزند . مرد کم کم درباره ارتباطش با او صحبت میکند . اگر مرد هنگام صحبت کردن زن. احساس سرزنش یا فشار نکند . به تدریج شروع به صحبت خواهد کرد .

با زبان مخصوص یکدیگر صحبت کنید .

درست است که زن و شوهرباید با هم حرف بزنند . اما با زبان مخصوص یکدیگر . زنها می توانند در یک ساعت در مورد ۱۰موضوع مختلف حرف بزنند. اما مردها اینگونه نیستند . باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم به قدم بیاموزد. به احساسات ما گوش دهد . زبان مخصوص صحبت کردن با همسر گوینده ای خوب ، شنونده ای خوب دارد .

گله و شکایت کردن ممنوع .

زنها باید بیاموزند با لحنی دلنشین با همسر خود گفتگو کنند . مدام گله و شکایت نکنیم . در غیر این صورت ذهن همسرمان دیگر حرف هایمان را نمی شنود . حتی اگر سرش را تکان دهد . وقتی زن پیشاپیش حس میکند که مرد قصد گوش کردن ندارد . می تواند از روشهای جدیدی استفاده کند .

مثلا بگویید : (ممنون که اینجا به من کمک کردی ، واقعا از تلاش تو برای طفره رفتن از گوش کردن به حرف هایم سپاس گذاری میکنم . میدانم که گوش دادن باید کار سختی باشد) . این یک روش مهارتی کاملا پیشرفته میباشد . زیرا اکثر مواقع هنگامی که از مرد برای انجام دادن کار سخت ، تشکر می شود . او از پذیرفتن آن کار خوشحال می شود .

بنابراین وقتی زن به روشی متفاوت از مرد تشکر میکند .( مثل همان تشکر برای طفره رفتن ) .در نتیجه مرد برای انجام کارهایی که باعث گوش دادن می شود. رغبت بیشتری پیدا میکند . از سوی دیگر وقتی زن از مرد برای گوش دادن به حرف هایش قدر دانی میکند . به تدریج مرد حرف بیشتری برای زدن خواهد داشت .

اگر در زندگی مشترک خود دچار مشکل شده اید . میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس برقرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *