تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شناخت مشاغل مختلف

شناخت مشاغل مختلف

بعد از انتخاب رشته گروهی از داوطلبان وارد دانشگاه می شوند . با گذراندن چند سال از عمرشان در دانشگاه در نهایت با گرفتن مدرک از دانشگاه خارج می شوند .آگاهی و شناخت مشاغل مختلف قبل از انتخاب رشته ضروری است. اگر در ابتدا با آگاهی انتخاب رشته نکنند و دید باز نسبت به رشته خود، تخصص ها و بازار کار آن رشته و درآمد حاصل از آن شغل توانایی ها و مهارتهای لازم برای کسب شغل مورد نظر را نداشته باشند . سال های عمر خود را به بطالت گذرانده اند . در این مقاله سعی بر آن داریم تعدادی اندک از مشاغل را به طور کلی معرفی کنیم .

شناخت مشاغل مختلف

 شغل دامپزشکی برای چه افرادی مناسب است

افرادی که به حیوانات علاقه دارند. افرادی که اطلاعات کافی در مورد حیوانات دارند. افرادی که توانایی جسمی بالا دارند. افرادی که توانایی تصمیم گیری در شرایط حساس را دارند. افرادی که دلسوز و مهربان هستند.  افرادی که توانایی کار در ساعات طولانی را دارند.

تخصص‌های رشته دامپزشکی شناسی

۱- باکتری شناسی ۲- ویروس شناسی ۳- قارچ شناسی ۴- ایمنی شناسی ۵- بیوتکنولوژی ۶- فناوری تولید مثل در دامپزشکی ۷- سم شناسی ۸- فارماکولوژی دامپزشکی ۹- فیزیولوژی ۱۰- آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای و غیره.

درامد کلینیک های دامپزشکی

اگر بخواهیم در مورد درآمد کلینیک های دامپزشکی بگوییم باید بدانید در کلینیک دامپزشکی قیمت های مختلفی دارد و میانگین درآمد آنها برای مثال در بیمارستان های دامپزشکی تهران هر کس در حال کار باشد درآمدی حدود ۲۵ تا ۴۰ میلیون در ماه دارند.

 بازار کار

این رشته جزو پردرآمدترین رشته های گروه تجربی است دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این رشته می تواند به راحتی کسب درآمد داشته باشد و آینده شغلی خود را تضمین کنند. دانشجویانی که از این رشته با مدرک دکترای عمومی فارغ التحصیل می شود به راحتی می توانند داروخانه مطب دامپزشکی تاسیس کرده و به کارهای زیر بپردازند. دامپزشکی دامداری، مسئول فنی کشتارگاه های دام و طیور، دامپزشک مرکز پرورش ماهی، مسئول فنی آزمایشگاه های کنترل مواد غذایی.

 رشته تربیت بدنی چیست

رشته تربیت بدنی را می‌توان یکی از رشته‌های مرتبط با علوم انسانی شمرد. که برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان از علوم مختلف از جمله روانشناسی جامعه‌شناسی مدیریت و بیولوژی کمک می گیرد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی میباشد. هدف از این رشته‌ آشنایی دانشجویان با جسم انسان در حد یک پزشکیار می باشد. تا بتواند به عنوان یک مربی حرفه‌ای با ورزشکاران یا دانش آموزان در ارتباط باشند.

 رشته تربیت بدنی مناسب چه کسانی است

اگر فردی با روحیه ورزشی هستید یا در گذشته ورزشکار بودید می تواند به صورت علمی نیز این رشته را فرا بگیرید. همچنین اگر به آزمایشگاه‌های فیزیولوژی و رفتار حرکتی علاقه دارید و از لحاظ روحی و جسمانی آماده شرکت در کلاسهای تئوری و عملی در طول روز هستید این رشته برای شما مفید است.

 بازار کار

دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی می تواند پس از پایان تحصیلات خود به تدریس تربیت بدنی در مدارس و مراکز آموزشی مانند سازمان های دولتی فدراسیون های ورزشی و غیره فعالیت کنند. همچنین فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی به عنوان مربی و مسئول ورزش در وزارتخانه ها و یا در ساخت وسایل و لباس های ورزشی مشاور یک طراح باشند. فعالیت در باشگاه های ورزشی آزاد نیز به عنوان مربی بدنسازی یکی دیگر از مشاغل این رشته ورزشی می باشد.

درآمد

در واقع رشته تربیت بدنی مانند سایر رشته ها درآمد خود را دارد. نمی توان به صورت ثابت برای این رشته درآمدی در نظر گرفت. لازم به ذکر است که برخی از فارغ‌التحصیلان این رشته و همچنین مربیان تمام وقت کار می کنند . برخی به صورت پاره وقت فعالیت می‌کند و در کنار شغل های دیگری نیز دارند اما در مجموع فرصت های شغلی و درآمد این حرفه بسته به نوع ورزش متفاوت است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *