تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روز خنده در جهان

روز خنده در جهان

دکتر مادان کاتاریا، پزشک هندی که بنیانگذار باشگاه خنده و روز خنده در جهان است نخستین بار در سال ۱۹۵۵ پس از خواندن کتاب « کالبد شکافی یک بیماری »نوشته کارمن کازینس روزنامه نگار آمریکایی که به تأثیر خنده در درمان یک بیماری صعب العلاج اشاره داشت ، تصمیم به راه اندازی باشگاه خنده کرد.

روز خنده در جهان

وی که در آن زمان سر دبیر نشریه « مای داکتر » بود، سرانجام همراه چهار نفر دیگر در پارک عمومی شهر بمبئی نخستین جمع خنده درمانی را تشکیل داد و شروع به خندیدن کرد. روز خنده در جهان اولین یکشنبه ماه مه هر سال برگزار می‌شود . شیوه دکتر کاتاریا در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت اما پس از مدتی طرفداران زیادی پیدا کرد. ورود به باشگاهی که کاتاریا پیشنهاد آن را داده بود برای همه آزاد بود و هر کسی می توانست اول صبح نزدیک ۲۰ دقیقه تمرین خنده کند. در ابتدا برای خندیدن یک نفر لطیفه یا داستانهای خنده دار تعریف میکرد اما پس از مدتی با حذف لطیفه گویی ، خندیدن بدون محرک تمرین شد.

انواع خنده در باشگاه خنده

امروزه در باشگاه های خنده درمانی ، افراد با پیوستن به گروه های بزرگ بی دلیل شروع به خندیدن میکنند. پیشروان این گروه ها معتقدند خنده مسری است و اعضا ضمن برقرار کردن ارتباط چشمی یکدیگر را به نوعی وادار به خندیدن می کنند. بعدها لارنس که جلسات خنده درمانی را در تورنتو برگزار میکرد علاوه بر خندیدن دست زدن را هم به منظور کمک به گردش خون در بدن به مراسم خنده درمانی افزود.

به طور کلی مراسم خندیدن شامل انواع خنده هایی است که حتما خواندن نام آنها خنده ای هم بر لبان شما خواهد نشاند. از جمله در ابتدا اعضا به صورت هماهنگ هاها هوهو را با صدای بلند تکرار میکنند. سپس خنده از ته قلب ، خنده سلام و احوالپرسی ، خنده یک متری ،خنده شیر قهوه ، خنده شیر ، خنده تدریجی و… را که از انواع مختلف خنده هستند تمرین میکنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *