تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دیوار یادگیری آجری بسازیم؟  

دیوار یادگیری آجری بسازیم؟

چگونه یک دیوار یادگیری آجری بسازیم؟ برای جمعبندی، هر چه بیشتر یاد بگیرید، تمرین کنید و بخوابید، خارهای دندریتیک و پیوندهای سیناپسی جدید بیشتری رشد میکند. پیوندهای قوی تر به علاوه پیوندهای بیشتر. وای!!! چه ساختار یادگیری قدرتمندی. ساختارهای آموزشی خوب مانند دیوارهای آجری محکم هستند.

دیوار یادگیری آجری بسازیم؟

آنها ذره ذره رشد می کنند و همیشه قوی تر می شوند. اگر هر روز برای چند روز زمان خاصی را صرف یادگیری یک آیتم خاص کنید. این به رشد پیوندهای سیناپسی جدید زمان بیشتری میدهد و به یادگیری جدید کمک میکن  تا واقعاً جا بیفتد. مسیر عصبی بارها و بارها توسط موش ذهنی شما که در شب هنگام خواب به کار خود ادامه میدهد. (موشها معمولاً موجودات شبانه هستند، به یاد داشته باشید.)

 تمرین باعث ماندگاری بسیار قویتری میشود .

اگر با خوابیدن بین لایه های آجر « اجازه دهید ملات خشک شود»  یک پایه عصبی محکم میسازید. اگر اجازه ندهید که لایه ها خشک شوند و ساختمان (یادگیری) شما را در یک روز فشرده کنند، دیوار به یک آشفتگی درهم و برهم تبدیل می شود. این همان چیزی است که اگر همه چیز را به آخرین لحظه موکول کنید، برای یادگیری شما نیز اتفاق می افتد و دیوار فرو می ریزد.

روی هم انباشتن مطالب

“مجموعه کردن” یعنی به تعویق انداختن و انجام مطالعه در آخرین لحظه. اکنون می توانید ببینید که چرا جمع کردن، ایده بدی است. کار خود را به لحظه آخر بسپارید و زمان کمتری برای تکرار و شب های کمتری برای رشد سیناپس های جدید خواهید داشت. بنابراین جزئیات را به خوبی به خاطر نمی آورید. همچنین زمان کمتری برای اتصال ایده جدید خود به ایده های دیگر وجود دارد.

تکنیک تاخیر معکوس

برخی از دانش آموزان “تاخیر معکوس” انجام می دهند. برای مثال، اگر یک تکلیف به آنها محول شود که موعد آن روز جمعه است، ممکن است کل مجموعه تکالیف را در روز دوشنبه انجام دهند تا انجام شود و از سر راهش خارج شود. به تعویق انداختن معکوس عالی است، اما خوب است که آن را با کمی مرور از اینجا و آنجا قبل از انجام تکلیف تکمیل کنید. فقط برای اینکه به مغزتان فرصتی بدهید تا ارتباطات را تقویت کند. این موضوع مجدداً بر این واقعیت تأکید میکند که وقتی چیز جدیدی یاد میگیرید، میخواهید به زودی دوباره آن را مرور کنید – قبل از اینکه مهره های دندریتیک و پیوندهای سیناپسی شروع به محو شدن کنند. اگر خارهای دندریتیک و پیوندهای سیناپسی محو شوند، باید در فرآیند یادگیری از اول شروع کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *