تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

خوشبختی در زندگی چگونه است؟

خوشبختی در زندگی چگونه است؟

خوشبختی در زندگی چگونه است؟ چتر حمایتی را بر سر همسرتان باز نگه دارید. زمان هایی پیش می آید که ما برای اتمام و به انجام رسیدن کارهایمان به شخصی نیاز داریم که کمک مان کند. گاهی ترجیح می دهیم این شخص همسرمان باشد. چرا که از لحاظ عاطفی به او نزدیک تریم بنابراین کمک گرفتن از او برایمان خوشایند تر است. یکی از عوامل جدایی عاطفی در میان زوج ها کمک نکردن به یکدیگر در مواقع اضطراری یا غیر حساس است.

خوشبختی در زندگی چگونه است؟

زوج خوشبخت زوجی است که لحظه نیاز همسرش کنار او باشد و در صورت امکان از مسئولیت های دیگر هم به نفع همسرش دست بکشد تا این گونه توجه و انعطاف عاطفی خود را نسبت به همسرش نشان دهد. به طور مثال خانمی به همسرش می گوید: من فردا وقت دکتر دارم. می توانی با من بیایی و در مقابل پاسخ می شنود: من فردا هزار کار بر سرم ریخته، خودت یک ماشین بگیر و برو.

اگر دقت کنید این خانم دنبال حمایت عاطفی همسرش است. در صورتی که همسرش با سردی، او را به یک ماشین حواله می دهد. حتی اگر بپذیریم که همسر این خانم در آن موقعیت گرفتاری کاری داشته باشد. اما می تواند با جملاتی گرم و عاطفی حس همراهی را در ذهن همسرش بیدار کند.

شنونده عالی برای همسرم باشم

وقتی همسرتان با شما درباره اتفاقی که برایش در طول روز پیش آمده صحبت می کند، چقدر در افق محتوای صحبت های او قرار می گیرید؟ آیا با تمام وجود به او گوش می دهید؟ اگر او از شما بخواهد آنچه را که گفته دوباره بازگو کنید آیا جزییات سخن او را بیان خواهید کرد؟ یک زوج خوشبخت سعی می کند یک شنونده عالی برای همسرش باشد، یعنی در مواقعی که زوج نیاز دارد، پاسخی درخور، به هیجان و کنش طرف مقابل داده شود. شاید برخی گمان کنند که حتما باید یک پاسخ کارشناسی شده و پیچیده برای چالش مطرح شده از سوی همسرشان پیدا کنند. اما در بسیاری از موارد نشان دادن همدلی و سهیم شدن دراحساسات، این پیام را به طرف مقابل می دهد که او به خوبی درک شده است.

بهترین لباس و آرایش برای همسرم است

زوج خوشبخت بهترین لباس ها و خوشبو ترین عطرها را برای همسرش استفاده می کند. زن و مرد خوشبخت خود را برای همسرش می آراید. چون آراستگی برای همسر یک پیام روشن و مهم دارد. آن پیام این است؛ تو برای من مهم و با ارزشی و من با بهترین آرایش و لباس در برابر تو حاضر می شوم. این همه در حالی است که گاهی زوج ها بدترین آرایش و لباس را در فضای خانه هایشان تجربه می کنند.

علاقه همسر به خانواده اش را بپذیرم

پذیرش علاقه همسر به خانواده خود در کنار علاقه به همسر در زندگی مشترک و میزان خوشبختی زوجین نقش دارد. عروس‌هایی خوشبخت هستند که می‌گویند من می‌دانم همسرم مادرش را دوست دارد. چون من را دوست دارد، مشکلی نیست.

اگر داماد‌ها با پدرزن و عروس‌ها با مادرشوهر ارتباط موثری برقرار کنند در زندگی مشترکشان تأثیر دارد. به عنوان مثال نظرات آن‌ها را در مسائل مختلف جویا شوند. از همسرشان درباره علایق خانواده‌اش بپرسند و بر اساس آن هدیه تهیه کنند. چرا که این موضوع می‌تواند تأثیر مثبت در زندگیشان داشته باشد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *