تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تکنیکهای یادگیری سریع

تکنیکهای یادگیری سریع

اگر یادگیری شما، از دوستانتان بیشتر طول می کشد، احساس بدی نداشته باشید. تکنیکهای یادگیری سریع را بیاموزید. شما هنوز هم می توانید اطلاعات را به همان خوبی یاد بگیرید. گاهی اوقات حتی بهتر! شما ممکن است موضوعات زیادی داشته باشید که باید مطالعه کنید و آنها را حفظ کنید.

تکنیکهای یادگیری سریع

هر بار که موضوعی را برای مطالعه در نظر می گیرید، در حین مطالعه، تمام توجه خود را به آن معطوف کنید. به کارهای دیگری که باید انجام دهید فکر نکنید. وقتی کار خود را برای موضوع بعدی انتخاب می کنید، تمام توجه خود را به آن معطوف کنید. باید با موضوعات بسیار متفاوت همراه باشید ممکن است گاهی اوقات دشوار به نظر برسد. اما به شما کمک می کند تا از نظر ذهنی انعطاف پذیر باشید. میتوانید مجموعه های جدیدی از پیوندهای مغزی ایجاد کنید و هر روز استفاده از آنها را با موضوعات مختلف تمرین کنید. مغز شما دارای یک کهکشان است. شما هرگز نمی توانید آن را با ایده ها و حقایق جدید پر کنید، مهم نیست چقدر تلاش می کنید. زمان حرکت است.

مکث و یادآوری

هنگامی که با یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکلاسی خود هستید، این تمرین یادآوری فعال را امتحان کنید. مهم ترین نکاتی را که از این کتاب یا کلاسی که در آن شرکت می کنید یاد می گیرید به آنها بگویید. آموزش یک ایده جدید باعث می شود به روش های جدیدی در مورد آن فکر کنید. بازگویی به دیگران این امکان را می دهد که در مورد یادگیری نیز هیجان زده شوند. همچنین پیوندهای مغزی قوی تری را در ذهن شما ایجاد می کند. بنابراین در هفته ها و ماه های آینده آنها را بهتر به خاطر خواهید آورد. حتی اگر چیزی که مطالعه میکنید پیچیده باشد، ساده سازی به گونه ای که بتوانید به دیگران توضیح دهید میتواند درک شما را تقویت کند.

پس از اینکه خوابیدید، یادگیری خود را تکرار کنید

دفعه بعد که چیز جدیدی یاد میگیرید که کمی دشوار است، این آزمایش را امتحان کنید. در طول روز اول چندین بار تمرین کنید و ببینید آیا میتوانید پس از مطالعه آن، یادگیری جدید را به ذهنتان بیاورید یا خیر. انجام این کار به نوعی سخت است، اینطور نیست؟ حالا راحت بخوابید و چند بار تلاش کنید تا ایده های جدید را روز بعد به ذهنتان بیاورید. آیا متوجه شده اید که چقدر کارها شروع به آسان شدن می کنند؟ اگر چندین روز متوالی تلاش کنید، به زودی متوجه خواهید شد که فکر کردن در مورد ایده های جدید چقدر آسان تر است. در صورت نیاز می توانید آنها را به سرعت به ذهن خود بیاورید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *