تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

انتخاب روانشناس کودک

انتخاب روانشناس کودک

وقتی نوبت به یافتن هر متخصص بهداشت روان می‌رسد، می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین‌ها را دارید، درست است؟ اما وقتی نوبت به یافتن شخصی می‌رسد که با کودک شما کار کند، شما حتی بیشتر محافظت می‌کنید و بیشتر احتیاط می‌کنید. به همین دلیل ما قصد داریم در مورد انتخاب روانشناس کودک و اطمینان از مناسب بودن آن‌ها برای خانواده و به ویژه کودک کوچک شما با شما صحبت کنیم.

ویژگی های لازم در انتخاب روانشناس کودک

 اشتیاق برای یادگیری

تعهد به یادگیری مادام العمر ویژگی یک روانشناس صالح است. از آنجا که ایده‌ها و رویکردهای درمانی جدید به طور مداوم ظاهر می‌شوند، روانشناسان باید با شرکت در سمینارها، بررسی یافته‌های تحقیق مبتنی بر مدارک و مشاوره با همکاران، در جریان حرفه خود قرار گیرند. اگر روانشناس آمادگی کافی برای کار با نوع خاصی از مشتری یا موقعیت را نداشته باشد، تمایل به کمک به مردم می تواند نتیجه معکوس دهد. مشاوره نامناسب یا تشخیص نادرست می‌تواند به مشتری آسیب جدی برساند. روانشناسان باید خودآگاهی داشته باشند تا مناطقی را که نیاز به آموزش بیشتری دارند تشخیص دهند.

یکدلی

روانشناسان همدلی و نگرانی واقعی را از خود بروز می‌دهند. آن‌ها متوجه تفاوت‌های ظریف در تن صدا و زبان بدن می‌شوند. مهارت‌هایی مانند گوش دادن فعال و تأمل‌، مشتری را به اشتراک افکار ، احساسات و عقاید سرکوب شده ترغیب می‌کند. روانشناسان با درک و پذیرش یا احساسات قدرتمند تخلیه شده ارتباط برقرار می‌کنند.

توانایی حل مسئله

روانشناسان آن‌ها با صبر و حوصله منتظر شناسایی مشکلات و بیان دلایل نارضایتی از شرایط زندگی هستند. انگیزه با اشاره به عدم اختلاف بین اهداف مشتری و رفتار ناصحیح او برانگیخته می‌شود. اهداف مورد بحث قرار گرفته و یک برنامه درمانی با تشریح مراحل بعدی درمان تدوین شده است.

مرزهای مناسب

روانشناسان مرزها را رعایت می‌کنند و هرگز از مرز روابط حرفه‌ای و درمانی عبور نمی‌کنند. آنها فاصله شخصی مناسب را حفظ می کنند.

انتخاب روانشناس کودک

امانت

مشتریان این اطمینان را دارند که آیا یک روانشناس قابل اعتماد است یا خیر. روانشناسان نشان می‌دهند با تأکید بر محرمانه بودن می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. بعد از اولین ملاقات مشتریان از حقوق حفظ حریم خصوصی خود مطلع می‌شوند. روانشناسان به مشتریانی که آزادانه در به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات بدون قضاوت آزاد هستند، اطمینان می‌دهند.

صبر

روانشناسان واقع گرایانی هستند که تشخیص می‌دهند رفتارهای طولانی مدت و ناسازگار را نمی‌توان به سرعت یاد گرفت. آن‌ها به جای اینکه به مشتری بگویند چه چیزی را تغییر دهد و چگونه آن را تغییر دهد، آنها با حوصله، مشتری را در روند کشف خود راهنمایی می‌کنند.

اخلاق

آن‌ها گشودگی صورت، صداقت و شفافیت را نشان می دهند. رفتار‌های روانشناسان نگرش‌ها و ارزش‌های ادعایی آن‌ها سازگار است.

حساسیت بین فرهنگی

روان شناسان با آگاهی اجتماعی ساختارهای اجتماعی مانند:  نژاد، قدرت، امتیاز و ستم را درک می‌کنند. آن‌ها تعصبات شخصی خود را تشخیص داده و با آن مقابله می‌کنند در حالی که تلاش می‌کنند در عمل خود منصفانه و عادلانه باشند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *