تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

انتخاب رشته دانشگاه

انتخاب رشته دانشگاه

انتخاب رشته آگاهانه و منطقی باعث میشود که شما براساس استعداد و علاقه و همچنین در نظر گرفتن آینده شغلی انجام شود. شما باید با آگاهی کامل از رشته های دانشگاهی ، علایق و استعداد، شناخت شغلی رشته ها و همچنین بازار کار هر رشته و میزان درآمد حاصل از آن به انتخاب رشته دانشگاه  بپردازید. در ادامه به معرفی اجمالی چند رشته و بازار کار و درامد آن می پردازیم.

انتخاب رشته دانشگاه

مدیریت مالی مناسب چه کسانی است

این رشته برای افرادی مناسب است که ضمن علاقه به کار با اعداد و ارقام به مفاهیم مالی اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز علاقه داشته باشد. پیشنهاد می شود نگاهی به صورت مالی یک شرکت بیاندازید و صورت سود و زیان آن را ببینید.

  بازار کار

در سالهای اخیر و با رشد بازار سرمایه بازار کار فارغ التحصیلان مدیریت مالی در شرکت‌های مرتبط با این بازار توسعه یافته است. بسیاری از افراد با شرکت در آزمون های بازار سرمایه اقدام به اخذ گواهینامه های حرفه ای بازار کرده و در شرکتهای کارگزاری سبدگردانی تامین سرمایه و بسیاری شرکت های دیگر مرتبط با این بازار مشغول به کار می‌شود.

 درآمد

مدیران مالی در سازمانهای خصوصی و دولتی دارای جایگاه خوبی هستند. به همین دلیل مزایا و حقوق خوبی دریافت می‌کنند حداقل حقوق مدیران مالی ۱۰ میلیون تومان است که با توجه به سابقه کاری سمت کاری تجربه و تخصص افراد این درآمدها افزایش پیدا می‌کند.

 کارها و صنایعی که می توان در آن مشغول به کار شد

با یک نگاه کلی به ترتیب پرسنل در بانکها و شرکتهای بیمه ، شرکتهای مشاوره مالی و سرمایه گذاری و نیز شرکت های فعال در گوشه و کنار بورس اوراق بهادار می توانید تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مدیریت مالی را ببینید که در حال ایفای نقش هستند. فعالیت این افراد در حوزه‌های مختلفی به عنوان تحلیلگر مالی و اقتصادی مشاور مالی معامله گر مدیر پرتفوی و بسیاری موارد مشابه صورت می گیرد.

دندانپزشک 

وظیفه اصلی یک دندانپزشک تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان است و به همین علت شاید بهتر باشد این رشته را دهان پزشکی نامید در زمان گذشته دندانپزشکان را مساوی با دندانسازان می دانستند اما امروزه می دانیم که دندانسازی فقط بخشی از علم دندانپزشکی است

 توانایی مورد نیاز

فردی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کند باید در دروس علوم پایه و همچنین زبان انگلیسی قوی باشد. در صورتی که در این رشته به روز نباشد فقط می‌تواند کار عملی انجام دهد. اطلاعات کافی از بیماری‌های مختلف را به دست نمی آورد. همچنین افرادی که در رشته  دندانپزشکی تحصیل می کنند باید دستان توانمندی داشته باشند . مهارت بالا و همچنین توانایی کار کردن ظریف و با دقت را داشته باشند.

درآمد

در شرایط فعلی جامعه ما دندانپزشکی یکی از مشاغلی است که به داشتن درآمد بالا مشهور شده است. البته درامد دندانپزشکان با توجه به محل شرایط کار آنها متفاوت خواهد بود. آنهایی که در بخش دولتی کار می کنند مطابق با قوانین پرداخت دولتی حقوق دریافت خواهند کرد. دندان پزشکانی که در کلینیک های خصوصی کار می کنند معمولاً درآمد بالاتری دارند.

 بازار کار

طی سالیان اخیر پذیرش در رشته دندانپزشکی نسبت به جمعیت شرکت کنندگان افزایش یافته است. ولی با این حال در برخی از شهرستان‌های کشور شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. دندانپزشکان امکان کار در دانشکده دندانپزشکی، مراکز دولتی و بیمارستانها کلینیک متعلق به یک دندانپزشک دیگر با اجازه یونیت یا در صورت داشتن شرایط لازم امکان تاسیس مطب خصوصی را دارند.

 زمینه های کاری مهندس عمران

پیمانکاری نظارت بر اجرا طراحی و مشاوره علاوه بر این موارد در مکانهای زیر نیز می توانند مشغول به کار شوند، سازمان نظام مهندسی جهاد سازندگی وزارتخانه مسکن و شهرسازی

مهارت‌های مورد نیاز

مهارت ها و توانایی های مورد نیاز:

  • محاسبه ساخت و اجرا طراحی ساختمان های مسکونی اداری و صنعتی .
  • طراحی محاسبه و اجرای راه ها و جاده های مختلف ارتباطی داخل خارج شهرها و روستاها .
  • ساخت و اجرا و طراحی محاسبه انواع پل های بتنی و فلزی و با شکل های مختلف.

بازار کار

بازار کار رشته مهندسی عمران نسبت به سالهای گذشته کمی کاهش داشته است . بیشتر گرایش به سمت مباحثی مانند مهندسی محیط زیست مدیریت منابع آب مدیریت ساخت و مواردی از این قبیل رفته است. با این وجود هنوز هم کشور ایران نیاز به آبادانی و ساخت و ساز به ویژه ساخت‌ و سازهای اصولی و منطبق بر استانداردهای جهانی دارد.

 درآمد

حقوق مهندس عمران طبق گزارش بازار کار به طور میانگین معمولاً ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. میزان حقوق مهندس عمران در ایران از یک میلیون تومان تا ۲۸ میلیون تومان متغیر است. این میزان حقوق برای هر مهندس عمران شامل مواردی مانند حق مسکن هزینه رفت و آمد و سایر موارد می شود. هر مهندس عمران می تواند بسته به تجربه مهارت موقعیت جغرافیایی شرکت و جنسیت متفاوتی داشته باشد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *