تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اشرف كارها در عالم مادر بودن است

اشرف كارها در عالم مادر بودن است

همه منافع كشور ما از دامن مادرها تأمين مى شود. تربيت اولاد بالاترين چيزى است كه در همه جوامع از همه شغلها بالاتر است. اشرف كارها در عالم مادر بودن است و تربيت اولاد. هيچ شغلى به شرافت مادرى نيست.  مادر و مادر بودن و اولاد تربيت كردن بزرگترين خدمتى است كه انسان به انسان مى‏ كند. اين را كوچكش كردند. اين را منحطش كردند. اين خيانت را به جامعه ما كردند. مادر بودن را در نظر مادرها منحط كردند.

اشرف كارها در عالم مادر بودن است

تأثیر مادر در تربیت بچه ها بالاتر از پدر، معلم، استاد و اجتماع است. زیرا علاقه ای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد و حرف مادر نقش میشود در مغزش. تربیت فرزند از همه ی شغلها بالاتر است.اگر شما(بانوان)یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید برای شما بهتر است از همه ی عالم.

پدر، باید دریا باشد.

پدر وقتی خوش‌اخلاق و با تحمّل و با حوصله باشد؛ بچه با شخصیت می‌شود. حوصله پدر، حوضی است که بچه در آن رشد می‌کند. بچه، مثل «ماهی» است و حوصله ‌پدر مثل حوض.  آن پدری که حوصله‌اش زیاد است؛ مثل دریاچه است و بچّه تا حدِّ ماهی‌های دریاچه رشد می‌کند و بزرگ می‌شود.  پدری که از این هم با حوصله‌تر است، مثل یک دریاست. بچّه مثل ماهی در دریا به اندازه نهنگ قدرت و جرأت پیدا می‌کند.

جسارت را در فرزند پرورش دهید.

بعضی خانواده ها بچه شان را جوری تربیت می کنند که اگر یک نیش چاقو به او نشان دادی، بچه رنگش می پرد. این بچه ها خیلی به فساد کشیده می شوند. چرا؟ چون دعوا ندیده هستند. چون محیطشان محیط آرامی بوده.  با نزاکت با آنها صحبت کرده اند. از ماشین پیاده شان کردند. به ماشین سوارشان کردند. آوردند آنها را، بردند آن ها را. خب یک دفعه این بچه می آید درون کوچه، کسی چهار تا تهدید به او می کند، این بچه دل خالی می کند.  خب این چطور می‌تواند از خودش دفاع کند؟ بچه باید در عین حال که فاسد نیست، اما قوی باشد در مقابل فساد جسور باشد. نظام تربیتی ای که ما می خواهیم این است که جسارت‌های موجود در انسان را تبلور بدهد، بروز بدهد، ظهور بدهد.

اصول تربیت فرزتد؟

اصول تربیت راست گفتن، امانت داری، اهمیت دادن به وعده‌های داده شده و حفظ کرامت کودک است. اگر روش تربیتی با ترساندن و ایجاد وحشت در محیط خانه باشد، بچه دروغ‌گو، عقده‌ای و منافق بار می‌آید. برای اینکه بچه عقده‌ای نشود، به او احترام بگذارید، محبت کنید و از او مطالبه مسئولیت داشته باشید. چون اگر مطالبه نداشته باشید، بچه هرز می‌رود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *