تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اشتباه خود را قبول کنید

اشتباه خود را قبول کنید

بسیاری از افراد به ویژه آقایان اشتباهات خود را به سختی می پذیرند. اگر می خواهید رابطه‌ای سالم داشته باشید اشتباه خود را قبول کنید. وقتی کار خطایی انجام می دهید آن را بپذیرید . به راحتی از آن نگذرید که انگار مشکل خاصی نبوده است و بهانه هم نیاورید. اگر به مهمانی می روید، نگویید وای عجب قورمه سبزی خوشمزه ای، مدتها بود که این قدر خوشمزه و جا افتاده نخورده بودم. اشتباه خود را قبول کنید.

اشتباه خود را قبول کنید

یا چه خونه تمیزی ،مثل خونه عروس می مونه. که عاقبتتان مثل آخرت شمر و یزید می شود. این جملات شما به این معنی است که خانم من خونه رو تمیز نمیکنه. خانم من دستپختش خوب نیست..مثلا بگویید وای قورمه سبزیتان خوشمزه است ولی به پای دستپخت همسر من که نمی رسد، و یا خونه شما مثل خونه ما، عین دسته گل تمیز و زیباست.در کل مردانگی مردتان و زنانگی خانمتان را نشانه نروید و خوش باشید.

اگر همسرتان کار بسیار خوبی و یا کار خاصی برای شما انجام داده است آن را برای دیگران هم تعریف کنید. وقتی همسرتان این ها را می شنود احساس می کند که خیلی مهم است و کارهایش ارزش دارد.

 به‏ همسرت اظهار عشق و علاقه كن

همسر شما قبلا از محبت هاى بى‏ شائبه پدر و مادر كاملا برخوردار بود. اما از هنگامی كه پیمان زناشویى را امضاء نمود از آنها دور شد و با تو پیوند دوستى بست. بدان امید به خانه‏ ات قدم نهاد كه تو تنها به‏ اندازه همه آنان بلكه بیشتر او را دوست‏ بدارى. انتظار دارد عشق و محبت‏ تو از پدر و مادرش عمیق‏تر و پایدارتر باشد. چون به عشق و محبت تواعتماد داشته تمام هستى و موجودیت‏ خویش را در اختیارت نهاده است. بزرگترین رمز زن ‏دارى و بهترین كلید حل مشكلات زناشویى‏ اظهار عشق و علاقه است.

اگر می خواهى دل همسرت را  طورى‏ مسخر گردانى كه مطیع تو باشد. اگر میخواهى پیوند زناشویى را استوارسازى. اگر میخواهى او را به خانه و زندگى دلگرم نمایى. اگر میخواهى او را نسبت‏ به خودت علاقه‏ مند سازى. اگر میخواهى تا آخر عمر نسبت‏ به تووفادار باشد . بهترین راهش این است كه تا میتوانى واقعا ‏ دوستش بداری و نسبت‏ به همسرت اظهار عشق و علاقه كنی .

قهر کردن آقایان

قهر کردن زیادی شما اصلا خوب نیست. اینکه قهر میکنید و منتظر میشینید تا همسرتون بیاد آشتی کنه اصلا کار پسندیده ای نیست. اگر میبینید خانمتون قهر میکنه، این جزیی از زنه. اون قهر میکنه که خودشو برای شما لوس کنه. قهر میکنه که شما بهش محبت کنید.

قهر کردن زیادی دور از شأن یک آقاست . دور از مردونگی شماست. اگر رفتاری از همسرتون شما رو اذیت کرده راهش این نیست که قهر کنید. درستش اینه که با لحنی خوش ناراحتی تون رو بهش بگید تا تأثیر گذار باشه. با قهر کردن، تند حرف زدن، نیش و کنایه به هیچ نتیجه ی مثبتی نمیرسید. فقط ممکنه که رفتار خانم بدتر از قبل هم بشه چون رفتار شما ترک هایی روی قلبش به جا گذاشته است.

هنر خوب گوش دادن

مردانی که خوب گوش میکنند ، برای خانمها بسیار جذاب هستند. اگر بتوانید خوب گوش کنید،میتوانید در مقابل خانمها بسیار جذابتر از گذشته باشید. وقتی یک خانم با شما صحبت یا درد و دل میکند. گوش کردن دقیق و توجه به حرفهای او،با همه وجود ، باعث ایجاد حس فوق العاده ایی خواهد شد. حین گوش دادن به صحبت خانمها،از هر گونه ارائه راه حل یا قطع کردن صحبت آنها (کاری که اغلب مردان انجام میدهند) خود داری کنید زیرا هدف اول خانمها از ارتباط، تبادل حس همدردی و صمیمیت است و نه لزوما رفع مشکل. با ارائه راه حل، شما حس بدی را به آنها خواهید داد زیرا حس میکنند که به حرفهایشان توجه نمیکنید. اگر قرار است راه حلی نیز ارائه کنید، دقت کنید که هدف اول آنها، یعنی برقراری صمیمیت عاطفی و توجه را کاملا برآورده کرده باشید و سپس به رفع مشکل آنها بپردازید.

از مقایسه همسر دست بردارید.

زنها فقط از مقايسه شدن با رقباشون میترسند. اين‌كه هر زن ديگری در ذهن همسرشان موفق‌تر و توانمند‌تر از آن‌ها باشد، به زن‌ها احساس ناامنی می‌دهد. آن‌ها دوست دارند ملكه خانه باشند و اين‌ كه در ذهن همسرشان كامل‌ترين زن دنيا باشند، برای آن‌ها به معنی خوشبختی و موفقيت در ازدواج است.

به همين دليل وقتی از او می خواهيد فلان غذا را مثل مادرتان درست كند، فلان ظرافت را مثل مادرتان داشته‌ باشد يا فلان رفتارش مثل رفتار مادرتان باشد. از كوره در می‌روند و نه تنها از شما می رنجند بلكه مادران كه هيچ نقشی در اين ماجرا نداشته را هم مقصر می‌دانند.

زنان دوست دارند مردها صداقت داشته باشند. اگر همسر شما در لباسی که به تازگی خریده کمی چاق به نظر می‌رسد لازم نیست به او بگویید : عزیزم چقدر در این لباس زیبایی . چون زن‌ ها درک بسیار دقیقی از اندام و کاستی‌های خود دارند.

بهتر است خیلی محترمانه به او بگویید : عزیزم کمی اضافه وزن داری ولی هنوز هم مثل همیشه دوست داشتنی هستی . به همسر خود ثابت کنید که وجودش بیشتر از هر چیزی برایتان اهمیت دارد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *