تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اساسی‌ترین شرایط رشد کودکان

اساسی‌ترین شرایط رشد کودکان

احترام گذاشتن، یکی از اساسی‌ترین شرایط رشد کودکان است. نکته مهمی که والدین باید به آن دقت کنند این است که دوست داشتن فرزند کافی نیست. بلکه لازم است شما برای او احترام قائل باشید. احترام به کودک و نوجوان به همان اندازه اهمیت دارد که دوست داشتن او اهمیت دارد.

اساسی‌ترین شرایط رشد کودکان

اگر می خواهید سخن شما روی فرزندتان تاثیر داشته باشد باید به او احترام بگذارید. با احترام با صحبت و رفتار کنید و برایش حریم قائل شوید.

چگونه با فرزند دوست شویم؟

اینکه می‌پرسید چگونه با با فرزندمان دوست باشیم و یا چگونه با کودکان رفتار کنیم می‌توانید از همان ابتدای تولد کلمات مودبانه را به کودک بیاموزید. حتی زمانی که فکر می‌کنید آنها معنی کلمات شما را نمی‌فهمند. شما با رفتار مودبانه‌ای خود از همان بدو تولد، ادب را در نوزاد و کودک خود نهادینه می‌کنید. بدین ترتیب ادب داشتن  و مودب بودن به گونه‌ای با او عجین شده و ملکه ذهن و رفتارش می‌شود.

جایگزین های تنبیه برای بچه ها

به جای تنبیه، تقبیح شدید خود را بیان کنید. بدون اینکه به شخصیت فرزندتان حمله کنید. مثلا پدری که می بیند فرزندش ابزار او را برداشته و در حیاط زیر باران رها کرده چه عکس العملی می تونه داشته باشه؟ میتونه فریاد بزنه، عصبانیت خودش رو با تندی بیان کنه و میتونه با جدیت به فرزندش تذکر بده. بدون اینکه به فرزندش اهانت کرده باشه. مثلا بگه‌ از اینکه ابزار نوی من توی حیاط زیر بارون رها شده و زنگ زده خیلی عصبانی ام.

به جای تنبیه، انتظارات خود را جزء به جزء برای فرزندتان شرح دهید. انتظار دارم وقتی ابزار من رو قرض میگیری مثل اول بهم برگردونی. راه جبران خطا را به فرزند خود نشان دهید.  از این به بعد وقتی ابزار منو می گیری سریع سر جاش برگردون.

به کودک فرصت دهید.

پسرم تو میتونی ابزار منو امانت بگیری و دوباره پسشون بدی و در مقابل میتونی امتیاز استفاده از آونها را کلا از دست بدی. تصمیمش با خودت. با موضوع برخورد فعال داشته باشید.  کودک: چرا درب جعبه ابزار قفله؟  پدر: تو به من بگو چرا.

مشکل گشایی کنید. پسرم به نظر تو چه راهی می تونیم پیدا کنیم که هر وقت به ابزار من احتیاج داری بتونی از آنها استفاده کنی؟ در ضمن مطمئن باشم که هر وقت لازمشون داشتم داشتم سر جاشون باشند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *