تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اختلال اضطراب اجتماعی و بیماریهای مرتبط

اختلال اضطراب اجتماعی و بیماریهای مرتبط

آیا ممکن است همزمان با این اختلال به بیماری دیگر نیز مبتلا باشیم؟ بیماران مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی معمولا به بیماری های دیگر نیز مبتلایند. اختلال اضطراب اجتماعی و بیماریهای مرتبط با آن عبارت از: افسردگی، اختلال پانیک و سوءمصرف مواد و الکل. حتما با روان شناس خود درباره علائم تان صحبت کنید، چرا که بر درمان انتخابی توسط روانشناس یا روانپزشک تاثیر می گذارد.

اختلال اضطراب اجتماعی و بیماریهای مرتبط

درمان هایی وجود دارد که می تواند اختلال اضطراب اجتماعی و بیماریهای مرتبط با آن را هدف قرار دهد. سوءمصرف مواد و الکل را می توان با دارو، و هم مشاوره و حمایت گروه های خودیاری مدیریت کرد. تعجب آور نیست که بعد از سالها احساس اضطراب، سردرگمی و انزوای اجتماعی فرد به افسردگی مبتلا شود. در واقع، اضطراب اجتماعی و افسردگی علائم مشابهی مانند، حالت تهوع، عزت نفس پائین و حساسیت نسبت به انتقاد دارند.

ترس و اضطراب مرتبط با اختلال اضطراب اجتماعی می تواند به حملات وحشت تمام عیار که بعنوان اختلال پانیک شناخته می شوند، تبدیل شود. هر فرد یک حمله وحشت را به شکل متفاوتی تجربه می کند اما علائم شایع در اختلال پانیک عبارت از: تپش شدید قلب، درد در ناحیه قفسه سینه، لرزش، اشکال در تنفس، سرگیجه و گر گرفتگی.

اختلال اضطراب اجتماعی و خودکشی

اضطراب و پریشانی حاصل از اختلال اضطراب اجتماعی می تواند چنان شدید باشد که فرد را به فکر آسیب رساندن به خود یا اقدام به خودکشی بیندازد. این افکار می تواند بسیار خطرناک باشد، به ویژه اگر فرد در دوره افسردگی فرو رود. اگر قبلا افکار خودکشی داشته اید یا در حال حاضر دارید، فورا با روان شناس دیدار کنید. کمک در دسترس است. شما میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس گرفته و از مشاوره حضوری و یا آنلاین این مرکز بهره‌مند گردید.

این را بدانید که فکر کردن به خودکشی شرم آور نیست؛ این افکار بخشی از بیماری شماست. همه این افکار را با روانپزشک در میان بگذارید. روانپزشک می تواند در این دوره با تجویز دارو به شما کمک کند تا درد و رنج تان کاهش یابد یا شما را به روان درمانی ارجاع دهد تا بتوانید درباره شرایط تان صحبت کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *