تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رسیدن به آرامش و رهایی از بیماریها

رسیدن به آرامش و رهایی از بیماریها

دلیل اضطرابت چیه؟ یا افکار گذشته است یا نگرانی آینده. هر دو تا رو رها کن و بیا تو لحظه حال. برای رسیدن به آرامش و رهایی از بیماریها چیکار کنم؟ لحظه حال تنها لحظه حقیقی توست. در حقیقت نه گذشته ای وجود داره نه آینده ای.

رسیدن به آرامش و رهایی از بیماریها

یکی از بهترین تکنیک ها برای رسیدن به آرامش و رهایی از بیماریها مثل استرس و اضطراب و ترس و …. حضور در تک تک لحظات زندگیت هست. وقتی در لحظه حاضری از افکارت خارج میشی و افکار دلیل بیماری های روانی مثل استرس و اضطراب و افسردگی و… هستند. «در لحظه ی حال زندگی کن» یه جمله اس که در عمل رسیدن بهش به این راحتی ها نیست.

۳۰- ۴۰سال ذهن ما یاد گرفته تو گذشته و آینده باشه. تغییر این سبک فکر کردن مستلزم تمرین و اراده ی قوی و گذر زمان هست. ذهنی که در لحظه زندگی کردن رو تجربه نکرده درکی هم از این موضوع نداره. دوست عزیزدر لحظه زندگی کردن بخشی از ماجراست تمام ماجرا نیست. بهتر است دلیل اضطراب رو ریشه یابی کنید. در کنارش در لحظه زندگی کردن رو هم پیش ببرید.

تکنیک Rainچیست؟

ریشه اضطراب هم افکار و هم عدم پذیرش احساسات است.  یه تکنیکی هست به نام Rain که باعث میشه احساسات منفی رو به احساسات مثبت تبدیل کنی.

  1. R. Recognize   متوجه شدن
  2. A.  Allow         اجازه دادن
  3. I. Investigate   بررسی کردن
  4. N. Nurture       پرورش دادن

۱.Recognize

یعنی اینکه متوجه شو که ترس در وجود تو وجود داره .حضورش رو متوجه شو و احساس کن .ببین که وجود داره. بجای اینکه درگیری بشی بیا چند قدم عقب فقط ببینش! تپش قلبتو ببین .متوجه حالت فیزیکی و ذهنی خودت شو . اگه متوجه نشی ذهن میره رو حالت Auto pilot و کارایی که قبلا می ترسیدی رو انجام میدی مثلا گریه می کنی دستات می لرزه و…

۲.Allow

اجازه بده که این حس وجود داشته باشه. اجازه بده که ترست وجود داشته باشه . می تونی اجازه بدی ترست باشه؟ خشمت باشه؟ اضطرابت باشه؟ اگه بخوای نباشه به هزار دلیل و روش می خوای از بین ببریش که این روش کار نمی کنه و تا حالا هم برات کار نکرده .اگه کار کرده بود که الان درست شده بود. ترس ، از اینکه ترس نباشه فقط بیشترش می کنه. خشم ، از اینکه خشمت نباشه بیشتر میشه و… اجازه دادن یعنی اجازه بدی چیزی که هست باشه. اجازه بده واقعیت زندگیت همان طوری که هست باشه.

۳.Investigate

مثل یه کارگاه و دانشمند ببین این از کجا میاد و این در صورتی ممکنه که دو تا مرحله قبلی رو خوب سپری کرده باشی. اگه زیر آبشار باشی نمی تونی ببینی از کجا میاد. اگه فاصله بگیری بدون اینکه خیس بشی می بینی این ترس و خشمت دلیلش چیه؟ ذره بینتو بردار ببین این خشم و ترس و اضطراب از کجا میاد.

۴. Nurture

چیزی که ازت دریغ شده رو به خودت هدیه بده! اگه دوس داشتی کسی بهت محبت کنه به خودت محبت کن و خودتو دوست داشته باش. اگه دوست داشتی کسی بهت احترام بذاره. خودت به خودت احترام بذار. هر چیزی که دوست داشتی بقیه بهت بدن رو به خودت بده و این احساس رو بپذیر و بعدا با محبت و نوازش اون احساس اون رو پرورش بده!

همه احساسات مثل فرزندان مون هستند. ما معمولا احساسات خوب رو زود می پذیریم چون لذت بخشن.  ولی معمولا احساسات منفی مثل ترس و استرس و اضطراب رو سرکوب و سرزنش می کنیم و این باعث میشه که این فرزندان به قسمت تاریک وجودمون یا ضمیر ناخودآگاه بره! با این تکنیک فرزندت رو به آغوش بگیر بغلش کن بهش محبت کن و بپذیرش تا اینکه آرام بگیری!

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *