تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تکنیک‌های شفقت درمانی چیست؟

تکنیک‌های شفقت درمانی چیست؟

تکنیک‌های شفقت درمانی چیست؟ تکنیک درمانی مرکزی CFT آموزش ذهن دلسوزانه است. که مهارت ها و ویژگی های شفقت را آموزش می دهد. آموزش ذهن دلسوزانه به تغییر الگوهای مشکل‌ساز شناخت و احساسات مرتبط با اضطراب، خشم، شرم و انتقاد از خود کمک می‌کند.

تکنیک‌های شفقت درمانی چیست؟

در درمان مبتنی بر شفقت از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود. که هر یک را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

تمرین تنفسی

یکی از تکنیک‌ها در شفقت درمانی (CFT) تنفس است. برای این که به درستی آن را انجام دهید. در ابتدا سعی کنید که به راحتی روی صندلی نشسته و هر دو پا را روی زمین قرار دهید. چشمان خود را بسته و دست‌هایتان را به اندازه عرض شانه باز و روی پاهای خود قرار دهید. سپس بر روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید. تا جایی این کار را ادامه دهید و تست کنید. که ریتم تنفس آرامش‌ بخش و راحت خود را پیدا کنید. سعی کنید از اینکه حواستان پرت شود جلوگیری کنید. به وزن بدن خود که روی صندلی قرار گرفته است توجه کنید. و احساس کنید که صندلی از شما حمایت می‌کند. چشمان خود را باز کنید و به زمان حال برگردید. این تمرین در درمان مبتنی بر شفقت شما را آماده می‌کند تا ادامه روز خود را به خوبی بگذرانید.

درست کردن یک مکان امن برای خود

یکی از تکنیک‌هایی که در روان درمانی مبتنی بر شفقت مورد استفاده قرار می‌گیرد تمرین تصویرسازی است. در ابتدا باید احساس آرامش و امنیت را در خود تقویت کنید. سپس مکان امن خود را در ذهن خود تجسم کنید. این مکان هرجایی می‌تواند باشد مانند جنگل، دریا و یا هرجایی که مکان امن شما باشد. و واقعا خود را در آن مکان با تمام جزئیات تصور کنید. در شفقت درمانی (CFT) باید تصور کنید که این مکان امن نیز از حضور شما لذت خواهد برد.  شاد می‌شود و زمانی که نیاز به حس دوست داشته شدن و آرامش داشتید به آنجا باز  گردید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *