تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

گفتگو درباره پریودی دختران

گفتگو درباره پریودی دختران

توصیه به مادران برای شروع گفتگو درباره پریودی دختران این است که سعی کنین صحبت درباره پریود رو زودتر از موعود شروع کنید. آهسته آهسته به دانش قاعدگی فرزندتون اضافه کنین. دختران و پسران در مورد دوره های قاعدگی به اطلاعات قابل اعتماد نیاز دارن. واسه همین، حتما با پسرهاتون هم صحبت کنید به عنوان مثال:اگه کودک ۴ ساله شما یک تامپون ببینه و بپرسه برای چه کاریه، می‌تونید بگید: خانم‌ها هر ماه کمی از واژن یا مهبلشون خون خارج میشه که بهش پریود میگن. دلیل خونریزی این نیست که آسیب دیده باشن. این نحوه آماده شدن بدن واسه تولد فرزند، پد بهداشتی، تامپون و کاپ خون رو می‌گیره تا روی لباس زیر نریزه.

گفتگو درباره پریودی دختران

با افزایش سن، می‌تونین برای آماده شدن فرزندتون، اطلاعات بیشتری بهش بدین. دختر و پسرها از محیط مخصوصاً همسالانشان در مورد پریود می‌شنون. پس می‌تونید به پسرها‌ هم در مورد این تغییرات بدن زنان اطلاعات موثق و درست بدید. تا در آینده اطلاعات ناقص و غلط رو از محیط جذب نکنن. یادتون باشه که محیط خانواده بهترین و امن‌ترین محل برای رد و بدل کردن اطلاعات هست. چه بهتر که فرزندان تان این اطلاعات رو از شما بگیرن. تا از کوچه و خیابان و یا حتی اینترنت.

چگونه در مورد پریودی صحبت کنیم؟

صحبت کردن و آموزش قاعدگی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که اگر دختر دار هستید باید به آن توجه نمایید. آموزش قاعدگی به صورت صحیح و روش های درست بسیار به فرزند شما در این دوره کمک می کند. اما گاهی اوقات دختر شما آموزش قاعدگی کافی را ندیده است. با او صحبت نشده و این شرایط را برای او دشوار می کند.

در ابتدا بهتر است با فرزندتان راحت باشید. به او احساس آرامش و اعتماد را بدهید. در این صورت او می تواند در مورد این گونه مسائل  با شما راحت تر سخن بگوید. به او آمادگی این شرایط را بدهید تا با اولین دوره قاعدگی نهراسد. از قبل با دخترتون صحبت کنید و توضیحات لازم در مورد قاعدگی را بگویید. و این موضوع را بسیار طبیعی جلوه دهید. به طوری که همه ی بانوان این دوره را تجربه می کنند.

راهکارهای آماده کردن دختران برای اولین قاعدگی

آماده کردن فرزندتون برای اولین‌ قاعدگی می‌تونه دلهره‌آور به‌ نظر برسه اما ما با گفتن راه‌حل‌هایی میتونیم این موضوع رو براتون آسون‌تر  کنیم.

دخترتون رو با نحوه استفاده از وسایل آشنا کنید:

اولین قدم برای یادگیری اینه که به دخترتون نحوه استفاده از نوار بهداشتی، زمان تعویضش و رعایت اصول بهداشتی رو آموزش بدین. می‌تونین توی اتاق در حالی که فرزندتون نحوه استفاده از پد رو یاد می‌گیره، در کنارش باشید. این به شما و فرزندتون بستگی داره که تا چه اندازه احساس راحتی و رضایت داشته باشه.

از گفتن علائم منفی که ممکنه حتی نداشته باشه خودداری کنید

درسته که گرفتگی عضلات، نفخ شکم، حساس شدن سینه‌ها و نوسانات خلقی رو تجربه می‌کنه. اما زمانی که این حالت پیش اومد راهنمایی اش کنین. که چه‌ کارهایی رو انجام بده که در این شرایط وضعیت جسمانی و روحیش بهتر بشه.

مردان زندگی‌تون رو درگیر گفت‌وگو کنید

راه‌های زیادی وجود داره که پدران می‌تونن در این بحث‌ها شرکت کنن. حتی اگه هرگز پریود نشده باشن. فراموش نکنین اونا تمام مراحل بلوغ مانند: بلند شدن قد، اضافه وزن، جوش‌ها، رشد مو‌های جدید و تغییر صدا رو تجربه کردن. حتی ممکنه بعضی‌هاشون از این تغییرات خجالت کشیده باشن. به علاوه ما می‌خوایم فرزندانمان بدون احساس خجالت یا پنهان‌کاری با پدر و مادرشون صحبت کنن. بدون خجالت و پنهان‌کاری به پدرشون بگن که خرید نوار بهداشتی رو فراموش کرده.

به کودک خود یادآوری کنید که افراد دیگر نیز پریود می‌شوند

یادآوری این مسئله که همه دختران و زنان پریود میشن. اکثرشون این علایم رو دارن و تقریبا تا قبل از شروع یائسگی همراهشون باقی میمونه. میتونه استرس و ناراحتی رو در فرزند‌تون کاهش بده.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *