تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

کنترل کردن کودکان

کنترل کردن کودکان

هنگامی که کودکان بازی می کنند، آن قدر غرق در بازی می شوند که متوجه سر و صدای خود نیستند. اگر چند نفر از آن ها در یک اتاق مشغول بازی باشند، کنترل کردن کودکان کاری دشوار است. در این شرایط بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پیش از آن که از کوره در بروید، به آن ها تذکر دهید که مواظب رفتارشان باشند و آرام بازی کنند.

کنترل کردن کودکان

اگر باز هم به صحبت های شما توجهی نکردند. اسباب بازی های مورد علاقه شان را از اتاق خارج کنید. بچه ها را از هم جدا کنید و آن ها را به کار دیگری تشویق کنید. یا این که می توانید چند دقیقه از وقت خود را بگذارید و برایشان کتاب داستانی بخوانید. با این عمل شما به طور ناخودآگاه روی رفتار آن ها تاثیر می گذارید و آن ها را آرام می کنید.

حتما مشاهده کرده اید وقتی کودکان مشغول بازی با یکدیگر هستند، ناگهان سر و صدایشان بلند می شود و با هم دعوا می کنند. هنگامی که پیش شما می آیند و شروع به شکایت می کنند، بهترین موقعی است که می توانید چند دقیقه ای آن ها را از یکدیگر جدا کنید. هر کدام از آن ها را در جایی دور از هم بنشانید تا کمی آرام شوند و در مورد کارشان فکر کنند. در این صورت آن ها به تدریج یاد می گیرند قدر هم را بدانند و حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

تکنیک موثر تنبیه نکردن

این روش تربیتی به هیچ عنوان تنبیه نیست. فرستادن کودک به اتاق و یا او را روی صندلی نشاندن به هیچ عنوان تنبیه نیست. این عمل جلوی رفتار بد کودک را می گیرد. او باید از همان ابتدا متوجه شود که نمی تواند هر گونه رفتار بدی را از خود نشان دهد. روزی کودک دو ساله ام سر میز شام اذیت می کرد و همه خانواده را به ستوه آورده بود. وقتی او را به مدت دو دقیقه روی صندلی پیانو نزدیک میز شام نشاندم، باعث شد که جلوی رفتار بد او گرفته شود. از آن زمان به بعد، هر موقع اذیت می کرد. به او می گفتم، صندلی پیانو، و این خود یادآوری بود برای آن که رفتار بد خود را تکرار نکند.

کودکان بین دو تا سه سال کاملا به این نوع روش تربیتی عادت می کنند. به تدریج رفتار بد آن ها کاهش می یابد. این روش تربیتی نه تنها برای کودکان اهمیت دارد و جلوی بدرفتاری آنان را می گیرد، بلکه برای والدین نیز بسیار مهم است. در مدت زمانی که کودک در اتاقش است، پدر و مادر می توانند در مورد عملکرد خود فکر کنند، آرامش خود را حفظ کرده و حتی این عمل جلوی تنبیه بدنی کودک را نیز می گیرد. بنابراین هیچ گاه سریع قضاوت نکنید. کمی به خود وقت دهید و بعد تصمیم گیری کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *