تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه یک زندگی شاد داشته باشم؟

چگونه یک زندگی شاد داشته باشم؟

چگونه یک زندگی شاد داشته باشم؟ پرورش یک زندگی شادمانه مثل پرورش یک باغچه است. هر دو با خطر آفت‌ روبه‌رو هستند و ما می‌توانیم انتخاب کنیم که چگونه با آفت‌ ها مبارزه کنیم. در زندگی هیجانی، توجه‌ آگاهی راه‌حلی برای مبارزه با آفت افسردگی است.

چگونه یک زندگی شاد داشته باشم؟

نوشتن با توجه‌ آگاهی

ما تمایل داریم که بعضی ناراحتی‌های مشخص را در زندگی خود نادیده بگیریم. بعضی وقت‌ها بهتر است باغچه هیجانی خود را شخم بزنیم و همه‌ چیز را ببینیم تا برای راه‌ حل مناسب تصمیم بگیریم. نوشتن با توجه‌ آگاهی به افزایش آگاهی کمک می‌کند. یک‌ تکه کاغذ بردارید و بنویسید: من آگاهم که… حالا توقف کنید و ببینید چه چیزی به ذهنتان می‌آید. بعضی وقت‌ها چیزهای ناراحت‌ کننده‌ای به ذهنتان می‌آید اما سعی در مورد خودتان تند و تیز قضاوت نکرده و نسبت به خودتان شفقت داشته باشید.

کنجکاوی

افسردگی ممکن است مثل علف هرز رشد کند و نگذارد که ببینیم در زندگی چه چیزی خوب و لذت‌بخش است. همین حالا به دوروبر خود نگاه کنید، توقف کنید، نفس عمیقی بکشید و دوباره به دوروبر نگاه کنید. حالا با کنجکاوی چیزی لذت‌بخش مثل یک رنگ، یک کتاب یا یک صدا پیدا کنید.

راه هخای برای مقابله با افسردگی ساعتی یا مودی

  1. دلیلش رو پیدا کنید و حلش کنید. حتی بعضی وقتا دونستن فقط دلیل باعث میشه حالتون بهتر بشه!
  2. فعالیت بدنیتون رو بیشتر کنید. مثلا پاشید تو خونه قدم بزنید یا اگر حیاط دارید برید تو حیاط بچرخید.
  3. یه نوشیدنی کافئین دار بخورید. مثلا قهوه یا نسکافه و.. یا حتی شکلات تلخ.
  4. موزیک گوش کنید.
  5. فضایی که توش هستید رو روشن تر کنید.

 کلمه ها و عبارت هایی که نباید زیاد به کار ببرید.

استفاده‌ بیش از حد از این عبارات و کلمات نشانه‌هایی هستند که به ما می‌گویند باید نگران سلامت روحی آن فرد باشیم و در اینباره به او هشدار دهیم.

  •  من، خودم، من به شخصه

افرادی که دچار افسردگی می‌شوند بیشتر رویکرد فهمی و درکی‌شان به خودشان است و در خود کند و کاو می‌کنند. به همین علت از ضمایر اول شخص مفرد بیش از حد استفاده می‌کنند. نویسنده‌ کتاب «زندگی با افسردگی» می‌گوید: «تجربه‌ ثابت می‌کند، افرادی که بیش از اندازه و از قصد از کلماتی مانند «من»، «خودم»، «من به شخصه» استفاده می‌کنند به افسردگی دچار هستند».

  •  همیشه و هیچوقت

مطالعات همچنین نشان می‌دهند که افراد مبتلا به افسردگی، میل به صحبت درباره‌ قطعیت دارند. بازه‌ای از صفر تا صد را در صحبت‌های آنها متوجه می‌شوید که برگرفته از احساسات آنهاست. این افراد دوست دارند همه چیز را حوزه‌بندی کنند.

  • من باید…

این عبارت نیز از همان تفکر سفید و سیاه می‌آید. شخص خود را محدود و مجبور به انجام عملی خاص می‌کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *