تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه به همسرمان احترام بگذاریم؟

چگونه به همسرمان احترام بگذاریم؟

زن و شوهرهای عزیز؛ همیشه که نباید درخواست ها و رفتارهای شما حتما طبق میل و سلیقه همدیگه باشه. گاهی ممکنه تقاضا و درخواست شما بر خلاف میل و تصور طرف مقابلتون باشه . چگونه به همسرمان احترام بگذاریم؟ در اینصورت خود خواه نباشید و اندکی صبر و گذشت به خرج بدهید و به خواسته های همدیگر احترام بگذارید و برخورد درستی داشته باشید.

چگونه به همسرمان احترام بگذاریم؟

زندگی مشترک وقتی که بر اساس احترام و بها دادن به نظرات و خواسته های یکدیگر باشد ، بسیار بادوام و سرشار از صمیمیت و دوستی خواهد بود. برای همسرتان یک دوست واقعی باشید. تا همیشه حس کند یک همراه همیشگی، یک عاشق و یک دلگرمی دوست داشتنی درکنارش هست. برنامه‌های خود را طوری تنظیم کنید تا زمانی که همسرتان در منزل است، در کنارش حضور داشته باشید، نه احتمالاً در آشپزخانه یا جای دیگر❗️

وقتی خانمها عصبانی هستند، بهترین کار این است که اجازه دهید هر قدر دوست دارند حرف بزنند. اگر همسرتان احساس کند که او را درک نمی کنید حتی اگر اشتباه می کند باز هم یک دیوار از هیجان های منفی بین شما به وجود می آید.

کنایه زدن ممنوع

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از زن و مردها مرتکب میشن استفاده از طعنه و کنایه در صحبت کردن با همسرانشون هست. این طعنه ها به مرور زمان مشکلات عاطفی برای اونها ایجاد میکنه. وقتی طعنه میزنید نه تنها مشکل حل نمیشه، بلکه رنجش ها عمیق تر میشه. و وقتی از هم ناراحت میشوید و در صدد رفع ناراحتی بر نمیاین.

وقتی اجازه میدین ناراحتی روی هم انباشته بشه، باید انتظار داشته باشید که رابطتون روز به روز سردتر و بی روح تر بشه. بهترین کار اینه که همیشه به صورت مستقیم حرف خودتون را بگید تا کینه و کدورتی پیش نیاد.

اثرات واژه های منفی

تنفر به طور ذاتی بار منفی دارد. «تنفر» کلمه بسیار سنگینی است. زخم این واژه بسیار عمیق است. بسیاری از زن و شوهرها از این واژه برای کارهای یکدیگر استفاده می کنند. در واقع از سنگینی این واژه سواستفاده می کنند تا خواسته های خود را به طرف مقابل تحمیل کند. اما این کار علاوه بر اینکه غیر اخلاقی است، ناراحتی های عمیقی در روحیه طرف هم ایجاد می کند.

تند خویی در زندگی مشترک ممنوع

اولین چیزی که محبت را از خونه میبره و شیشه محبت را بین زن و شوهر میشکونه تندخوئی هست. اگر زن در مقابل شوهرش زبون دراز باشه ،پرخاشگری کنه .همون جمله ای اولی که میگه به احساس شوهرش لطمه میزنه. اگر مردی تندخو شد، فریاد زد و زخم زبان زد و به همسرش گفت ببین زن همسایه چه زن خوبیه، تو هم هستی.

این یعنی مردی زنی را به رخ زن خودش می‌کشه. اینجاست که بدترین ضربه را به روح لطیف خانومش میزنه. چون این جمله به اندازه ای کوبندگی داره که همون لحظه اول عشق را به نفرت تبدیل میکنه. باید مواظب رفتارها بود که خدای نکرده شیشه محبت بین زن و شوهر شکسته نشه و عشق و علاقه رشد پیدا کنه.

در اوج دعوا ، اگرعمیقا به چشمان همسرتان خیره شوید، میتوانید عشق اورا دریابید. عاشقانه به چشمان همسرتان زل بزنید، آن وقت خواهید دید که احساس صمیمیت بیشتری باهمسرتان می کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *