تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چک کردن بیش از حد همسر

چک کردن بیش از حد همسر

هیچ‌ کس توقع ندارد و حتی توصیه نمیکند که شما نسبت به زندگی و رفتار و روابط همسر تان بی‌ تفاوت باشید و برای تان فرقی نکند که همسر تان با چه کسانی رابطه دارد. این دقیقاً خلاف قداست خانواده و تعهد زوجین به هم است. اما قطعاً کنترل و چک کردن بیش از حد همسر نیز، راهکار مناسبی برای نشان دادن توجه نیست.

چک کردن بیش از حد همسر

این تعهد و کنترل‌ گری باید درونی باشد. شما باید، با محبت، عشق، اعتماد، احترام، صمیمیت، گذشت، اعتماد به نفس، داشتن مهارت‌ های زندگی و… کنترل‌ گری را از منبع بیرونی به یک نیروی کنترل درونی منتقل کنید تا هم آرامش خودتان و هم آرامش همسرتان را تأمین ‌کند.

کنترل مداوم همسر ممنوع

اگر نامزد و یا همسر خود را مکرر محسوس و نا محسوس کنترل می کنید و ناگزیر از پرسیدن سوالاتی چون:

کجا بودی؟  کجا رفتی؟ کی کارت تمام شد؟ در پرواز کنار که نشستی؟ و…..

توصیه می کنیم دست از این کار بردارید. بدترین چیزی که هر انسانی را فراری می‌ دهد این است که فکر کند کسی آزادی اش را محدود می‌ کند و باید بی‌ گناهی خود را در محکمه‌ ای مکرر اثبات کند.

نقش کلمه اگر در زندگی

کلمه اگر در زندگی شما نقش اساسی را بازی می‌ کند. مدام برای همسرتان خط و نشان می‌ کشید و جملاتی از این قبیل را همراه با چاشنی تهدید به زبان می‌ آورید. اگر با فلانی صمیمی شوی… اگر تا این ساعت خانه نباشی… اگر امروز به این مهمانی نرویم… اگر فلان خرج را برای خانه نکنی و…

حتی اگر چنین ادعاهایی را به شوخی بیان کنید، شما یک همسر آزار هستید. هر نوع تهدیدی که به تغییر رفتار همسرتان تبدیل شود، گر چه شما را به خواسته‌ تان می‌ رساند، اما در نهایت به زیان ارتباط تان تمام می‌ شود. شما حق ندارید برای تغییر دادن رفتار او به مقابله به مثل تهدید ش کنید یا او را از برخوردی که با خانواده‌ اش خواهید کرد، بترسانید.

دوست خوبی برای همسر خود باشید.

توصیه‌ های زیر به شما کمک خواهد کرد تا بهترین رابطه دوستانه را با همسر تان برقرار کنید:

  • همسر تان را هم‌ رتبه و همانند خود در نظر بگیرید.

ازدواج یک ارتباط اشتراکی است که زمانی در آن آسودگی و فراغت ایجاد می‌ شود که یکی از طرفین دائماً در تلاش برای مدیریت و یا کنترل رفتار طرف مقابل نباشد.

  • با یکدیگر رقابت نکنید.

منظور ما این است که سعی کنید در سوء رفتار و اشتباهات از هم پیشی نگرفته و با هم رقابت نکنید.

  • با مهربانی و لطافت با هم رفتار کنید.

هر از چند گاهی کارهایی از جنس مهربانی برای همسر تان انجام دهید.

  • در همه چیز با یکدیگر شریک باشید.

اجازه دهید فکر، اندیشه، اشتغالات ذهنی و نگرانی‌ های تان را همسر تان بداند و در مورد خواسته‌ ها و آرزوهای تان با وی به گفتگو بنشینید.

  • وقت تان را با هم بگذرانید.

تا جایی که امکان دارد با هم باشید و زمان‌ هایی را که در خانه به سر می‌ برید، به‌ جای اینکه هر یک در دو انتهای خانه مشغول انجام کارهای خود باشید، بیشتر اوقات تان را با هم سپری کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *