تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چه عواملی باعث سردی روابط می شود؟

 چه عواملی باعث سردی روابط می شود؟

مهمترین علت سکوت در بین همسران چیست. چه عواملی باعث سردی روابط می شود؟ برای هر زن و شوهری، در زندگی مشترک بارها و بارها این اتفاق می افتد که به دلیل تفاوت در طرز تفکر، با هم به تعارض و مشکل برخورد کنند. نحوه برخورد با این مشکلات از طرف هر زوج با زوج دیگر کاملا متفاوت است. نحوه برخورد با این مشکلات می تواند بر ادامه رابطه بین زن و شوهر تاثیر گذار باشد.

 چه عواملی باعث سردی روابط می شود؟

برخی از زوجین در برابر مشکلات با یکدیگر مشاجره می کنند، برخی دیگر گفت و گو و حل مساله دارند و گروهی هم بی تفاوتی و سکوت کردن را می پذیرند. مشاجره کردن اگر به صورت دایمی اتفاق بیافتد منجر به فاصله گرفتن عاطفی زوجین از همدیگر می شود و همچنین سکوت کردن های مداوم، منجر به بی تفاوتی زوج ها نسبت به همدیگر می شود.

 اشتباه مردان که باعث سردی روابط عاطفی می شود

برخی از مردان با اینکه می دانند همسرشان به کمک نیاز دارد دست به هیچ کاری در خانه نمی زنند . بدین طریق همسرشان را عصبانی می سازند. درست است زنان به طور مستقیم از همسرشان کمک نمی خواهند اما اگر بدون گفتن زن همسرش به او کمک کند آن وقت است که مرد جایگاه ویژه ای در قلب زن پیدا می کند. بنابراین مردها باید بدانند که انجام امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر می گذارد. برای بیشتر زن ها، کارهای خانه و تمیز بودن آن نقش مهمی در احساس شان نسبت به زندگی دارد و اینکه همسرشان در این امر به آنها کمک کند می تواند به زندگی امیدوارشان کند.

تحقیر و کوچک شمردن همسر

اشتباهی که شما در رابطه با همسرتان انجام ‌می‌دهید. این است که با حرف‌های‌تان، احساس بی‌ لیاقتی و کوچک‌ بودن و حقارت به او می‌دهید. به عنوان‌‌ مثال زمانی که کاری انجام ‌می‌دهد یا حرفی می‌زند، به او می‌گویید:

  • یکم منطقی فکر کن.
  • چقدر بچه‌ گانه فکر می‌کنی.
  • چرا این ‌قدر بی ‌فکر و ساده‌ای.
  • چرا میزاری این ‌قدر راحت گولت بزنن.

با بیان‌ این‌ جملات، همسرتان برای اثبات خودش یا راه لجبازی را پیش می‌گیرد یا این ‌که از شما دور می‌شود. او برای این‌ که سرزنش نبیند و نشنود، ترجیح می‌دهد مخفیانه اقدام کند و شرح کارها و حرف‌ هایش را هرگز با شما در میان‌ نگذارد.

مقایسه کردن همسر با مادر و عشق گذشته

زنان شاید خود گاهی مواقع همسرشان را با مرد دیگری مقایسه کنند. اما از مقایسه شدن به شدت متنفرند. زیرا مقایسه کردن، احساس حقارت به زن می دهد و فکر می کند مهمترین زن در زندگی همسرش نیست. مردی که همسر خود را با مادرش یا با عشق گذشته اش مقایسه می کند باعث می شود همسرش احساس بی ارزش بودن بکند. حتی اگر این مقایسه کاملا بی منظور باشد و فقط در حد مقایسه دست پخت باشد .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *