تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا همسرم شاد نیست؟

چرا همسرم شاد نیست؟

چرا همسرم شاد نیست؟ در زندگی مشترک، ایجاد رابطه‌ای که همیشه پر از عشق و شور و سازگاری باشد، کار راحتی نیست. اما راه هایی وجود دارد که می‌توانید به همسرتان کمک کنید تا جایی که ممکن است شاد و راضی باشد.

چرا همسرم شاد نیست؟

بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند احساسات‌ خود را پیش خودشان نگه دارند و بروز ندهند چون این طور به نظر می‌رسد که برای همسرشان چندان مهم نیست. اما این واقعیت ندارد. اگر رفتارهای همسرتان شما را شاد و راضی می‌کند، پس باید این احساس را بروز دهید و در این مورد با همسرتان حرف بزنید.

زندگی را سخت نگیرید.

راز یک زندگی شاد و سالم این است که اینقدر به خودتان و همسرتان سخت نگیرید. ما بازیگر یک فیلم سینمایی نیستیم که همیشه همه چیز مرتب و به بهترین شکل وجود داشته باشد. سخت نگیرید گاهی بجای اینکه در ظرف های لوکس غذا بخورید هر دو از قابلمه غذا بخورید و بخندید. قرار نیست همیشه روی تخت مرتب و منظمتون بخوابید. گاهی وسط سالن جلوی تلویزیون یک پتو پهن کنید و همینطور که فیلم تماشا میکنید از کنار هم بودن لذت ببرید. خانه ای که همیشه مرتب باشد شاید دلزدگی ایجاد کند اما خانه ای که صدای خنده از درونش شنیده شود هرگز دلزدگی ایجاد نمیکند.

 از کلیدهای ارتباطی استفاده کنید

قفل‌ها: تو نسبت به من بی‌توجه شدی. تو دیگه منو دوست نداری. تو بلد نیستی با یک خانم چه طور رفتار کنی.

کلیدها:

  • من به توجه تو نیاز داشتم و احساس کردم به من توجه نداری.
  • من به محبت بیشتر تو نیاز دارم.
  • من به این که به من بگی دوستم داری نیاز دارم.
  • دلم می‌خواد با من این طوری صحبت کنی.
  • من دوست دارم با من این طوری رفتار کنی.

قفل‌ها و کلیدها هر دو یک مطلب رو می‌گن اما به شیوه‌ای متفاوت. وقتی که شما درباره موضوعی از طرفتون انتقاد می‌کنید، وقتی قضاوت یا ادراک‌تون نسبت به اونو بیان می‌کنید. وقتی شما چیزی رو به همسرتون گوشزد می‌کنید. شما در حال استفاده از قفل‌ها هستید که سرانجام به مشاجره ختم می‌شه.

اما کلید ها فضای گفت‌وگو رو، هرچند غمگین یا منفی باشه. به سوی باز شدن و یافتن راه حل پیش می‌بره. وقتی شما از احساس‌تون صحبت و انتظارات‌تون رو بیان می‌کنید که به چه چیزهایی نیاز دارید. هم به خاطر بیان احساس‌تون سبک و راحت می‌شید و هم به طرف مقابلتون نشون می‌دید که چه کار باید کرد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *