تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا میل جنسی کاهش می‌یابد؟

چرا میل جنسی کاهش می‌یابد؟

چرا میل جنسی کاهش می‌یابد؟ داشتن تمایل کافی برای رابطه جنسی، مقوله پیچیده‌ای است که بر مبنای مؤلفه‌های بسیاری مشخص می‌گردد، از جمله رفاه فیزیکی، رفاه عاطفی، تجارب، باورها، سبک زندگی و روابط فعلی. اگر در هر یک از این زمینه‌ها مشکلی وجود داشته باشد، می‌تواند به کاهش میل جنسی منجر شود.

چرا میل جنسی کاهش می‌یابد؟

مشکلات جنسی یکی از عوامل مهم اختلاف میان زوجین و گاه حتی طلاق آنهاست در کشور ما نیز هر چند به علت وضعیت خاص فرهنگی و عرفی آمارهایی دقیقی از اختلالات جنسی وجود ندارد. اما اختلالات جنسی در ایران و تاثیر آن بر طلاق زوجین نگران کننده است. از دیگر مشکلات جنسی می توان به زودانزالی در مردان و کاهش میل جنسی و سردمزاجی در زنان اشاره کرد.

چند راه افزایش جاذبه جنسی

برای افزایش میل جنسی در زنان و مردان روش های زیادی وجود دارد. با هم شیطنت‌ کردن راهی فوق‌ العاده برای افزودن حرارت بیشتر به روابط جنسی است، این کار در کنار مفرح‌ بودن می‌تواند احساس اعتماد و صمیمیت را نیز در شما افزایش دهد. در اینجا چند ایده برای افزایش میل جنسی مناسب بزرگسالان ذکر شده است.

  • تغذیه صحیح

یکی از ساده ترین این راه ها تغذیه مناسب می باشد. میوه هایی مثل بادام و توت فرنگی به افزایش میل جنسی کمک بسیاری می کند. توت فرنگی را در شکلات تلخ قرار دهید و با يک تير دو نشان بزنيد.

  • نور خورشید و افزایش

    میل جنسی

برای تقویت میل جنسی در زنان و مردان توصیه می شود پشت و قفسه ی سینه در معرض نور خورشید قرار گیرد. این روش راه خوبی برای افزایش هورمون های جنسی است. فایده ی دیگر نور خورشید کاهش علائم پیش از قاعدگی است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی از جمله افسردگی، نوسانات خلقی، ناراحتی جسمانی، عقب نشینی از جمع و تحریک پذیری کمک کرد.

  • لباس زیرهای آنچنانی بپوشید.

بسیاری از زنان و مردان از برخورد ساتن، ابریشم، تور و چرم به پوستشان لذت می‌برند و طیف گسترده‌ای از لباس زیر های مختلف و لذت بخش برای هر دو  گروه در بازار موجود است. چه لباس‌های زیبا را ترجیح دهید و چه لباس‌های پیچیده را، مسلماً باید چیزی پیدا کنید که در آن راحت باشید. تا روابط جنسی لذت بخشی داشته باشید.

  • در سکس خود ایفای نقش کنید.

شاید دوست داشته باشید در روابط جنسی نقش دکتر و پرستار، ندیمه و یا مستخدم را بازی کنید. ممکن است ترجیح دهید لباس‌هایتان را سریع در بیاورید. یا دوست داشته باشید برای آن ها هم برنامه ی خاصی پیاده کنید.

  • نوع رابطه جنسی را با تاس ریختن مشخص کنید:

می‌توانید برای افزایش روابط‌ جنسی لذت‌ بخش ساعت‌ها با دو تاس تفریح کنید.

چگونه می فهمید سرکوب میل جنسی را تجربه می کنید؟

  1. عدم جذابیت جنسی
  2. بی علاقگی به رابطه جنسی گاه به گاه
  3. تجربه جنسی محدود
  4. برخی از افراد به فعالیت های جنسی متنوعی علاقه مند هستند. خواستن یک نوع رابطه جنسی نیز مشکلی ندارد. بعضی از افراد ممکن است به این برچسب احتیاط بزنند، اما به یاد داشته باشید خواسته های شما مهم است.
  5. شرم و پریشانی همراه با خیالات جنسی
  6. احساس گناه و سایر احساسات منفی بعد از برقراری رابطه جنسی یا خود ارضایی
  7. دشواری در لذت بردن از رابطه جنسی سالم و توافقی
  8. گفتگوی منفی با خود بعد از داشتن افکار یا رابطه جنسی
  9. اعتقاد بر این است بدن شما جذاب نیست یا شایستگی برقراری رابطه جنسی ندارد

عوامل خطر ابتلا به کمبود میل جنسی

جدا از خانم بودن، عوامل خطر دیگری که برای ابتلا به کمبود میل جنسی یا HSDD وجود دارند عبارت اند از:

هورمون‌ها:

هورمون‌ها و تغییرات آن‌ها در دوره یائسگی می‌تواند موجب بروز کاهش میل جنسی در خانم‌های میان‌ سال شود. در نتیجه میزان کمبود میل جنسی در خانم‌های میان‌ سال و یائسه بیشتر از خانم‌های جوان یا یائسه نشده دیده می‌شود. تغییرات هورمونی در مردان نیز ممکن است مخصوصاً اگر فرد به کمبود تستسترون مبتلا باشد که موجب کاهش میل جنسی آقایان می‌شود.

بودن در یک رابطه فعال جنسی:

بیشتر افرادی که به اختلال تنبلی جنسی مبتلا می‌شوند در رابطه فعال جنسی (زن و شوهری) هستند. گاهی اوقات دیده شده که یکی از طرفین رابطه به درخواست شریکش برای درمان به پزشک مراجعه کرده است. از هر ۱۰ زن، ۹ نفر از آن‌ها به دلیل نارضایتی همسر خود برای درمان کمبود میل جنسی مراجعه می‌کنند.

مشکلات احساسی یا روحی:

این مشکل شامل نارضایتی از شریک جنسی، مشکلات زناشویی در برقراری رابطه جنسی و عملکرد جنسی ، استرس در زندگی و پیچیدگی‌های دیگر روان‌ شناختی در زندگی می‌شود.

مشکلات جسمی:

شامل بیماری‌هایی مثل دیابت، آرتروز، بیماری‌های قلبی، کم‌کاری تیروئید و یائسگی می‌شود.

داروها:

برخی داروها می‌تواند موجب کاهش میل جنسی شود. این داروها شامل مورفین، کدئین، داروهای شیمی درمانی و برخی داروهای روانی می‌شود.

سبک زندگی نامناسب:

داشتن رفتارهای پرخطر مثل اعتیاد به مواد مخدر و الکل یکی از علل کاهش میل جنسی است. ابتلا به بیماری افسردگی یا اضطراب نیز باعث بروز این مشکل می‌شود.

چه زمان به سراغ مشاوره جنسی برویم؟

اگر بعد از رابطه جنسی دچار افسردگی شده اید و احساس بسیار بدی را تجربه می کنید حتما به مشاور جنسی مراجعه کنید. افراد مبتلا به اختلال میل جنسی اگر علائمی مانند تمایل نداشتن به شروع فعالیت جنسی، عدم تحریک و برانگیختگی با دیدن، شنیدن، لمس کردن را دارند، حتما باید به مشاوره مراجعه کنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *