تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا دلزدگی زناشویی به وجود می آید؟

چرا دلزدگی زناشویی به وجود می آید؟

چرا دلزدگی زناشویی به وجود می آید؟ شما که همسرت را پیدا کرده ای. شما که همدم و هم نفس داری. برای درد و دلت یک آغوش داری که آرام گیری. هنگامی که در انتظار زندگی مشترک لحظه شماری می کردی و اکنون و یا مدتهاست او را یافته ای. یک لحظه را برای محبت و عشق ورزی به او را از دست نده. دقیقه های با هم بودن زود می گذرد. قدرش را بدان. که در روزهای تنهایی در حسرت اینجا و اکنون نباشی.

چرا دلزدگی زناشویی به وجود می آید؟

حتی یک ساعت هیچ وقت محبت به همسر زیاد نیست. هیچ جمله محبت آمیزی برای زن تکراری نیست. زن‌ها هیچ وقت از زیادی محبت خسته نمی‌شوند.  زن‌ها اگر فقط یک ساعت در روز از شوهر خود محبت نبینند می‌گویند چرا امروز به من توجه نمیکنی.

 توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه

گاهی توقعات ما آنقدر بالا و غیر واقع بینانه است که ازدواج با هر فرد دیگری هم نمی تواند آن توقع ها را برآورده کند. مثلا زنی که توقع دارد شوهرش که از صفر زندگی را با او شروع کرده باید یکساله هم خانه و هم ماشین بخرد. معلوم است با دیدن واقعیت دلزده می شود.

گذشتن از فاز هیجانی اول ازدواج

وقتی زن و شوهر از فاز هیجانی و عاطفی اول پس از ازدواج بیرون می آیند. هر حادثه کوچکی را بهانه می کنند تا به همسرشان یک برچسب منفی بزنند. در این مواقع سکوت مردها نشانه بی احساسی شان تلقی می شود و یک بار محبت نکردن زن ها، نشانه ی نامهربانی شان.

نگفتن احساسات به یکدیگر

اگر همسران، نیازهای خود را مطرح نکنند یا در رابطه با همدیگر پی به نیازهای یکدیگر نبرند و به راه حل مثبتی برای برآورده کردن نیازهایشان نرسند. خطر دلزدگی دوچندان می شود.

چرا دلزدگی زناشویی به وجود می آید؟

نقش آقایان در دلزدگی زناشویی

آقایان با تمام مشکلات و مشغله‌های فکری روزانه وارد خانه نشوید. در موقعیت مناسب، همسرتان را از مشکلات مالی و شغلی خود آگاه کنید تا توقّعاتش را با توان شما هماهنگ کند. بیان مشکلات مالی و شغلی با لحن مناسب و مهربانانه می‌تواند عامل خوبی برای گفتگوی صمیمانه شده و سطح درک‌ همسرتان از شما را بالا ببرد. گاه برای حل برخی مشکلات شغلی و کاری خود از خانم خود مشورت بخواهید تا ایجاد همدلی و محبّت دوطرفه کند. اصل مشورت در این زمینه برایتان مهم باشد یعنی حتی اگر همسرتان پیشنهادهای خوبی هم نداد آن را تبدیل به مشاجره نکنید. بلکه از او تشکر کنید و بگویید روی پیشنهادت فکر‌ می‌کنم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *