تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

نقاشی کودک بر روی دیوار

نقاشی کودک بر روی دیوار

چگونه با كودكانی كه بر روی در و ديوار منزل نقاشی می كنند رفتار كنيم؟ نقاشی کودک بر روی دیوار یکی از معضلات خانواده ها شده است . كودكان علاقه زيادی به نقاشی بر روی در و ديوار خانه دارند چو

ن هم به راحتی در دسترس است و هم فضايی باز و نامحدود برای نقاشی کردنشان است و از انجام این کار لذت می برند و البته خیلی وقت ها این مسئله باعث درد سر و تنش بین مادر و کودک می شود.

چگونه باید با این مشکل برخورد کرد ؟

  • هنگام انجام دادن نقاشی روی دیوار با صدای بلند و محکم و قاطع بگویید (نه، نکن)، (روی دیوار نباید نقاشی کنی) و بعد جلو رفته دستش را گرفته و کمی بفشارید و در چشمانش خیره شده تا متوجه شود که از عملش عصبانی و ناراحت هستید.
  • از آنجائیکه نقاشی برای کودک لذت بخش است و حتی منجر به رشد خلاقیت وی می شود بنابر این سعی کنید مکانهایی از قبیل پارکینک، انباری، یا قسمتی از حیاط خانه را مشخص کنید تا کودک بتواند روی آنها نقاشی کند.
  • یک تخته برای او تهیه و روی دیوار نصب کنید تا روی آن نقاشی کند و گاهی اوقات برای لذت بخش شدن این لحظه با او همراه شده و نقاشی کنید.

نقاشی کودک بر روی دیوار

  • اگر کودک اصرار به نقاشی بر روی جاهای ممنوع را داشت کاغذ بزرگی تهیه و روی دیوار بچسبانید و بگویید فقط روی این کاغذ نقاشی کند.
  • در صورت رعایت قوانینی که گذاشتید حتما او را تحسین و تشویق نمایید.
  • می توانید از لوازم نقاشی یا دفترهای نقاشی به عنوان جایزه استفاده کنید.
  • اگر موارد ذکر شده را رعایت نکرد از تدابیر منفی استفاده کنید. زمانی که قسمتی از دیوار را نقاشی کرد او را مجبور کنید آن قسمت را تمیز کند و اگر باز هم تکرار کرد تنبیه را گسترده تر و او را مجبور کنید قسمت بیشتری از دیوار را تمیز کند.
  • در صورتی که این تنبیه موثر نبود او را از چیزهای مورد علاقه اش محروم کنید مثال از تماشای تلویزیون، یا خوراکی مورد علاقه اش. البته مدت تنبیه را طولانی نکنید بطوریکه بیشتر از یک روز نشود. اگر در سنی است که پول تو جیبی می گیرد می توانید از پول تو جیبی اش کم کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *