تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

نشانه های رابطه تمام شده چیست؟

نشانه های رابطه تمام شده چیست؟

نشانه های رابطه تمام شده چیست؟ عشق و ازدواج همچون درختی است که باید به آن رسید. پرورشش داد تا به پیش برود هر گونه بی توجهی حتی ارتباط کم در کلام باعث پلاسیده شدن و آسیب دیدن این رابطه می شود. جایی که حرفی وجود ندارد، رابطه ای نیست. کم توجهی، بی اهمیتی، بی ارزشی، بی تفاوتی و بی علاقگی به جایی منتهی می شود که دیگر همه می پذیرند که این رابطه تمام شده است.  آن وقت است که نگاه انسان بدنبال شروعی تازه ( خیانت ، جدایی و … ) می رود که خود شروع فجایع بعدی است.

نشانه های رابطه تمام شده چیست؟

در رابطه ای که حرفی برای گفتن نداشته باشیم، معنایش این است که جنس رابطه خوب نیست. برخی رابطه ها اگر موضوعات عمومی و روزمره را مثل : احوالپرسی ، گزارش روزانه فردی، خرید کردن، بیرون رفتن و مهمانی ها و … را از آن بگیریم، هیچ حرفی و کلامی با یکدیگر ندارند. هر چند چنین موضوعاتی در حد معمول و معقول خوب و لازم است، ولی اگر کل رابطه را چنین موضوعاتی پر کرده باشد، زنگ خطری برای رابطه است که در دراز مدت کسالت آور و خسته کننده خواهد شد.

من مردان و زنانی را میشناسم که هزار انگ و ننگ، به رفقایش می بندد تا خشمش از موفقیت شان را بپوشاند. من زنی را می شناسم که سر یک هیچ کوچک رختخوابش را می برد توی یک اتاق دیگر. تا صبح، با هزار نفر چت می کند و حرف می زند تا خشمش را کم کند اما با آن که باید لال می شود.

با یکدیگر صحبت کنیم.

زنان و مردان زيادی را ميشناسم كه در رابطه با یکدیگر دچار مشکل می شوند، یا متوجه خیانت همسرشان میشوند ولی به یکدیگر هيچ نميگويند.با هم گفتگو نمی کنند. مشکلاتشان را حل نمی کنند.  افسرده ، عصبی، زود رنج، بهانه گير و…. ميشوند. فاصله ایجاد میشود، تمام خاطرات خوب مشترکشان را به فراموشی می سپارند. تا جایی که با فردی که نقش مثبت زیادی در زندگیشان داشته غریبه. و به غریبه ای که هنوز  نقاط ضعف و خصوصیات منفی او برایش پنهان است، اعتماد میکند.

ما نیاز داریم که بنشینیم روبروی هم حرف بزنیم. زیاد و طولانی. از ترس هایمان بگوییم. از غم هایمان. از نگرانی هایمان. حرف بزنیم و بشنویم و فکر کنیم.

عوامل موثر در رضایت از زندگی

تحقیقات چندین و چند ساله روانشناسان نشان داده که پنج عامل مهم باعث شادی دورنی و رضایت ما از زندگی میشوند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن هیجانات مثبت به میزانی بیشتر از هیجانات منفی
  • جذب شدن و غرق شدن در کارهای روزمره
  • روابط مثبت
  • داشتن هدف غایی در زندگی
  • احساس پیشرفت کردن در زندگی

نتیجه تحقیقات هفتاد ساله روان شناسی به نام والدینگر نشان داده از بین این پنج عامل روابط مثبت بیشترین سهم را در خوشحالی ما دارند.

زوج درمانی

اگر چه قطعا ازدواج های خوب ازدواج‌هایی هستند که برای ما آرامش به همراه می آورند و در سایه تفاهم و درک متقابل زوجها با هم رشد میکنند و رابطه کمتر دستخوش تنش میشوند. اما دعوا کردن در رابطه نیز همیشه چیز بد و ناراحت کننده ای نیست. نگران بحث و  گفتگوهایتان نباشید. از سکوت آدم ها باید ترسید. بحث و گفتگو در رابطه نشانه ی اهمیت شما برای طرف مقابل است. در مقابل سکوت میتواند گاهی نشانه ی بی اهمیتی مسایل و یا رفتارها یا حضور شما برای طرف مقابل باشد.

راه درمان مشکلات خانواده، مراجعه به مشاور و درمانگر است و هر چه زودتر بهتر، چرا که تکرار اختلافات و مسایل تنش زا سبب تکرار ، عمیق تر و پر رنگ تر شدن اختلافات  افسردگی ، ناامیدی به ادامه رابطه خواهد شد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *