تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مهمترین علت سکوت بین همسران

مهمترین علت سکوت بین همسران

مهمترین علت سکوت بین همسران چیست؟ چه عاملی سبب بروز این سردی در روابط می شود؟ برای هر زن و شوهری در زندگی مشترک بارها و بارها این اتفاق می افتد که به دلیل تفاوت در طرز تفکر، با هم به تعارض و مشکل برخورد کنند.

مهمترین علت سکوت بین همسران

نحوه برخورد با این مشکلات از طرف هر زوج با زوج دیگر کاملا متفاوت است. نحوه برخورد با این مشکلات می تواند بر ادامه رابطه بین زن و شوهر تاثیر گذار باشد. برخی از زوجین در برابر مشکلات با یکدیگر مشاجره می کنند. برخی دیگر گفت و گو و حل مساله دارند. گروهی هم بی تفاوتی و سکوت کردن را می پذیرند.

مشاجره کردن اگر به صورت دایمی اتفاق بیافتد منجر به فاصله گرفتن عاطفی زوجین از همدیگر می شود. و همچنین سکوت کردن های مداوم، منجر به بی تفاوتی زوج ها نسبت به همدیگر می شود.

شرایط یکدیگر را درک نمایید

یکی از باورهای غلط در زندگی مشترک این است که فکر می‌کنم اگر همسرم من را دوست دارد باید همه‌ی نیازهایم را برآورده کند‌. توانایی‌ ها و ظرفیت‌ های افراد متفاوت است. گاهی شرایط مالی، شغلی، زمانی، مکانی و دیگر شرایط موجود در زندگی مثل خستگی، فراموشی و صدها دلیل دیگر مانع برآوردن نیاز همسر می‌گردد.

به یکدیگر ابراز محبت کنید

اگر همسرتان ابراز محبت برایش سخت است و به راحتی اینکار را انجام نمی‌دهد و دوست دارید ابراز کردنش پررنگ شود. بهتر است در مواقع نادری که همسرتان ابراز محبت می‌کند یا رفتار عاطفی نشان می‌دهد. شیرینی و لذت آن را دائما برای همسرتان بازگو کنید. تا غیر مستقیم متوجه شود که یک ابراز‌ محبت کوچک چقدر می‌تواند حال همسرش را دگرگون کرده و مدتها لذت ببرد. حال خوشتان را که با ابراز محبت همسرتان ایجاد شده با پیامک های متنوع در طول روز و هم حضوری برایش بازگو کنید. تا همسرتان متوجه شود که ابراز‌ محبت چقدر می‌تواند حال و هوای زندگی زناشویی را عوض کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *