تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مهارت لازم برای گفتگو موثر

مهارت لازم برای گفتگو موثر

یکی از بزرگ‌ترین مشکل زوج‌ها در روابط ‌شان، نداشتن مهارت لازم برای گفتگو موثر با یکدیگر است. هنگام ناراحتی به یکدیگر اجازه گفتگوی سالم و منطقی نمی‌دهند و اغلب با داد و فریاد و زورگویی یا لجبازی سعی در محکوم‌ کردن و خاموش‌ کردن طرف مقابل دارند.

مهارت لازم برای گفتگو موثر

باید بدانید که بی‌ اهمیتی به این موضوع باعث می‌شود زندگی‌تان در جهت مخالف از یکدیگر شروع به رشد و شکل‌گیری کند. بیشتر اختلافات زن و شوهر به خاطر نحوه ی بحثی است که هر کدام دارند. فریاد کشیدن روشی است که دیگری را به گوش ندادن تشویق میکند.

قهر کردن مردان زیبا نیست

قهر کردن زیادی شما اصلا خوب نیست. اینکه قهر میکنید و منتظر میشینید تا همسرتون بیاد آشتی کنه اصلا کار پسندیده ای نیست. اگر میبینید خانمتون قهر میکنه، این جزیی از زنه. اون قهر میکنه که خودشو برای شما لوس کنه قهر میکنه که شما بهش محبت کنید. قهر کردن زیادی دور از شأن یک آقاست. دور از مردونگی شماست.

اگر رفتاری از همسرتون شما رو اذیت کرده راهش این نیست که قهر کنید. درستش اینه که با لحنی خوش ناراحتی تون رو بهش بگید تا تأثیر گذار باشه. با قهر کردن، تند حرف زدن، نیش و کنایه به هیچ نتیجه ی مثبتی نمیرسید. فقط ممکنه که رفتار خانم بدتر از قبل هم بشه چون رفتار شما ترک هایی روی قلبش به جا گذاشته.

هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید به همسرتان بگویید که دوستش دارید. اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد,بسیار خوب است.

افکار منفی از ذهنتان دور کنید

افکاری که همسرتان را در چشم شما بد می کند دور بياندازيد. چشمتان را ببندید و تصور کنید که فرزند دلبندتان چاقوی تیزی در دست دارد و هنگام دویدن زمین می‌خورد و چاقو وارد چشم یا دهان او می‌شود. اگر حادثه تلخی را با توجه و تمرکز، تصور کنید حال شما را خراب می‌کند و اگر ادامه دهید حتی ممکن است فشارتان بیفتد.

افکار و ذهنیات ما رابطه مستقیم در خوشی یا ناخوشی حال ما دارد. اگر به بدی‌ های همسرتان در ذهن خود متمرکز شوید و یا به خوبی های او فکر کنید حالتان را بد یا خوب می‌کند. مثبت اندیش باشید تا کینه‌ها و کدورت‌ها در قلبتان رنگ ببازند و با حال خوب در کنار همسر و فرزندانتان از زندگی لذت ببرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *