تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مزایای شکرگزاری چیست؟

مزایای شکرگزاری چیست؟

مزایای شکرگزاری چیست؟ زندگی همیشه بر وفق مراد نیست و شاید با مشکلات غیرقابل پیش بینی روبرو بشوید. اما به جای فکر کردن به افکار منفی و سمی، به خاطر داشته هایتان شکرگزار باشید. شکرگزاری مزایای بسیار مفیدی دارد.

مزایای شکرگزاری چیست؟

وقتی حس خوبی ندارید (استرس، اضطراب، منفی گرایی …). یک راه حل بسیار کاربردی این است که سه تا از چیزهایی که به خاطر داشتن آنها شکرگزار هستید را نام ببرید. معمولا این سه مورد مهمترین موارد می باشند. حتی میتوانید چیزهایی که به خاطر داشتن آنها خوشحال هستید را بنویسید. شکرگزاری باعث می شود تحمل شرایط دشوار خیلی سخت نباشد.

بخشش را فراموش نکن

یکی از مخربترین احساساتی که میتوانید داشته باشید، تنفر است. تنفر بسیار احساس سمی و مضری است. زیرا اول مقدار کوچکی دارد ولی بعد از گذر زمان، رشد میکند و انرژی ما را از بین می برد. بعد از تنفر عصبانیت درون ما رشد می کند و راه برگشتی برایمان باقی نمی گذارد. دقت کنید چسبیدن به اشتباه هایتان و سرزنش کردن خودتان و دیگران، می تواند عاقبت بسیار بدی را برای شما رقم بزند. به اندازه ی کافی زندگی سخت است. تنفر باعث می شود شما بیشتر انرژیتان را از دست بدهید. بخشیدن باعث رشد و تقویت روحیه می شود. با بخشیدن دیگران و مهمتر از همه با بخشیدن خودتان می توانید بهتر با این مشکلات روبرو بشوید.

آرامش را به ذهنت پیشکش کن

گاهی سر و صداهایی که در ذهنمان است اصلا تحت فرمان ما نیست. ذهنمان در هر لحظه به این در و آن در میزند. مادر ذهنمان به این و آن ایراد می گیریم. بدون این که خودمان بخواهیم . این کار ذهن باعث میشود حالمان آشفته شود. بی دلیل دیگران را قضاوت می کنیم. احساسات منفی در ما شکل می گیرند. پس اگر ذهن پر سر و صدایی دارید بهتر است قدر ی چشمانتان را ببندید و ذهنتان را به آرامش دعوت کنید. اجازه ندهید هیچ فکری در آن جریان یابد و او را از تمام گفت و گوهای خیالی اش خالی کنید. شاید مسلط شدن بر ذهن ابتدا کمی سخت باشد. اما با تمرین و قرار گرفتن در لحظه حال میتوانید این کار را انجام دهید. ما گاهی فقط به یک چیز نیاز داریم. فکر نکردن به هیچ چیز.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *