تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

غرغر کردن در زندگی

غرغر کردن در زندگی

بسیاری از مردم عادت دارند همیشه از همه چیز شکایت کنند. این رفتار را غرغر کردن، تخلیه کردن، ابراز نارضایتی یا شکایت آشکار می نامیم. همه ما مقصر این هستیم که گاهی اوقات به این رفتار عادت کرده ایم. غرغر کردن در زندگی یک سرگرمی برای برخی و یک اجبار برای برخی دیگر است.

غرغر کردن در زندگی

اگر چه درست نیست که افکار و احساسات خود را در خود جمع کنید و باید گهگاه آنها را بیرون دهید. اما تبدیل آن به یک برنامه روزمره، شکایت بیش از حد و غرغر کردن در زندگی چیزی است که نامطلوب است و باید تحت کنترل باشد. در ادامه ما روشهای رفع این عادت ناشایست را بیان می کنیم.

محرک ها را شناسایی کنید.

چیزها و افراد سمی زیادی در اطراف شما وجود دارند که می توانند به عنوان محرک عمل کنند و شما را ترغیب کنند که وارد حالت شکایت شوید. حواستون بهشون باشه. وقتی می‌دانید که چیزها یا افراد خاصی می‌توانند شما را آزار دهند و اعصاب شما را به هم بریزند. کنترل یا متوقف کردن رفتار آنها در اختیار شما نیست. ادامه ابراز رنجش و نارضایتی خود با شکایت از آنها منطقی نیست.

بهترین راه در چنین موقعیتی این است که هر چه زودتر خود را از صحنه دور کنید و از تجربه آزاردهنده جلوگیری کنید. این کار مهم است زیرا شکایت هیچ فایده ای ندارد. مشکلی را حل نمی‌کند. اما اثرات منفی ذهنی و عاطفی مشخص دارد.

آن را یادداشت کنید.

زندگی کامل نیست، همه چیز گاهی اشتباه می شود. برنامه ها عملی نمی شوند. آشفتگی هایی وجود دارد. مردم شما را به سمت اشتباه می کشند. به طور خلاصه، چیزهایی همیشه اتفاق می افتد که ممکن است شما را آزار دهد. اما لازم نیست انرژی خود را برای شکایت از همه چیز هدر دهید. گاهی اوقات کاری که می توانید برای یافتن آرامش در زندگی خود انجام دهید این است که افکار خود را یادداشت کنید و احساسات خود را روی یک تکه کاغذ بریزید. بیان خود از طریق نوشتن راه خوبی برای پاک کردن مه در ذهن شماست. این به شما کمک می کند فضای ذهنی را پاک کنید، به شما راه خروجی بدهد. شما را رها کند و بینشی به شما ارائه ده.د بدون اینکه شما را تحت فشار قرار دهد یا باعث شود احساس محدودیت کنید.

خود را در چارچوب ذهنی مثبت نگه دارید.

همیشه چیزی در اطراف شما وجود خواهد داشت که دوست ندارید و می خواهید از آن شکایت کنید. اما ممکن است زمانی که در حال بدی هستیم، افکار منفی در ذهن خود داریم یا در مرحله سختی قرار می گیریم. بیشتر احساس عصبانیت و شکایت می کنیم. بنابراین برای رهایی از عادت شکایت، تلاش آگاهانه ای برای ایجاد یک ذهنیت مثبت و فکر کردن به افکار توانمند انجام دهید.

اغلب به خود یادآوری کنید که هیچ چیز در این دنیا منفی نیست. هر چیزی جنبه مثبتی دارد و باید خودتان را برای تشخیص آن آموزش دهید. داشتن نگرش مثبت به این معنی نیست که شما نکات منفی را انکار می کنید یا منفی وجود ندارد. این فقط به این معنی است که شما انتخاب می کنید به جنبه روشن تر چیزها نگاه کنید و از مثبت بودن قدردانی کنید.

اطراف خود را با افراد مثبت اندیش احاطه کنید.

ما همیشه در انتخاب دوستان یک انتخاب داریم. افرادی که به آنها اجازه نزدیک شدن را می دهید تأثیر زیادی در زندگی شما دارند. آنها می توانند شما را بسازند یا بشکنند. اگر می خواهید عادت شکایت کردن را کنار بگذارید، اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که ذهنیتی مثبت و مشکل گشا دارند. چنین افرادی به اتلاف انرژی در شکایت و ابراز نارضایتی خود اعتقادی ندارند. در عوض، آنها سعی می کنند به دنبال راه حل باشند و راه خود را پیدا کنند.

یکی دیگر از چیزهای دلگرم کننده در مورد افراد با دیدگاه مثبت این است که آنها کمتر بر روی اشتباه تمرکز می کنند و از آنچه برای آنها مفید است بهترین استفاده را می کنند. جای تعجب نیست که آنها در دستیابی به اهداف موفق می شوند و زندگی شادی دارند. شما فقط یک انسان هستید و هر چند وقت یک‌بار غرغر کردن در زندگی هیچ اثر بدی روی شما نخواهد داشت. همه ما شاکی هستیم. اما مراقب باشید که در مورد شکایات زیاده روی کنید و از تبدیل شدن به یک ناهنجاری مزمن خودداری کنید.

غرغر کردن در زندگی

ممکن است عادت شکایت کردن را ترک کنید و کمی تلاش شما در مبارزه با آن می تواند نتایج دلگرم کننده ای را نشان دهد. اگرچه هرگز نمی توانید این عادت را به طور کامل از بین ببرید یا آن را کاملاً از بین ببرید. اما می توانید تمایل خود به شکایت را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. و این تفاوت بزرگی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. ناراحتی ها ممکن است تحت کنترل شما نباشند، اما شکایت یا شکایت نکردن مطمئناً انتخابی است که می توانید انجام دهید.

به یاد داشته باشید، زمان شما ارزشمند است. به جای هدر دادن آن در غر زدن های بی فکر، روی انجام کارهایی تمرکز کنید که از انجام آنها لذت می برید. در فعالیت هایی شرکت کنید که به شما کمک می کند خود را بسازید. بهبود بخشید و توانمندسازی کنید. مطمئناً سودهای سرشاری به دست خواهید آورد و به زندگی خود و دیگران در اطرافتان ارزش اضافه خواهید کرد. همانطور که یک نفر به درستی اظهار نظر کرده است وقتی مردم به جای شکایت از آنچه از آنها متنفرند، مشغول انجام کارهای مورد علاقه خود می شوند، دنیا به مکان بهتری تبدیل می شود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *