تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

علت ناپایداری ازدواج ها چیست؟

علت ناپایداری ازدواج ها چیست؟

علت ناپایداری ازدواج ها چیست؟ سعی در تغییر طرف مقابل باعث وجود اختلافات در زندگی است. چه طور است که برخی دوستی ها تا سال ها پایدار می ماند و بسیار عمیق می شود اما برخی ازدواج ها حتی ۲ سال هم دوام نمی آورد؟

علت ناپایداری ازدواج ها چیست؟

مهم ترین علت این است که ما در رابطه دوستی با یک نفر دیگر هرگز طرف مقابل را کنترل نمی کنیم. نمی خواهیم دوستمان را مطابق میل خودمان تغییر دهیم. این اشتباه مهلک بسیاری از همسران در زندگی مشترک است. اغلب آن ها نمی دانند که هیچ کس نمی تواند فرد دیگری را تغییر دهد. همه قادرند فقط خودشان را تغییر دهند. به این ترتیب به جای این که سعی کنند خود را تغییر دهند. سعی می کنند همسرشان را تغییر دهند. و از این جاست که ناکامی و تعارض سرباز می کند.

بعد از ازدواج روابط خود را با دیگران تغییر دهید.

باید بدانید کە صمیمیت سابق را با دختر یا پسرهای فامیلتان نمی توانید داشته باشید. مگر آن کە همسرتان ظرفیت پذیرش استانداردهای فامیلی شما را داشته باشد. لطفا همسرتان را به همه ترجیح دهید. شما انتخاب کرده‌اید با همسرتان ازدواج کنید چون او، دختر مورد علاقه‌تان بوده است. یعنی باید بقیه‌ی عمرتان با او به عنوان دوست داشتنی‌ ترین فرد زندگی‌ تان رفتار کنید. شما انتخاب کرده‌اید که از این به بعد با همسرتان زندگی کنید و با او پیمان محبت و فاداری بسته‌اید. این عهد و پیمان نه تنها ارجمند و مقدس است بلکه، پایبندی به این قول، کلید ایجاد روابطی محکم و پابرجاست. پس اگر دوست دارید روابط شما، همیشگی باشد. باید همسرتان را به همه افراد در زندگی‌تان ترجیح دهید.

هر روز به همدیگر لذت بدهید.

ازدواج، یعنی کاری کنید که طرف‌ مقابلتان احساس خوبی پیدا کند و به صورت روزانه به او لذت بدهید. البته همانطور که خودش دوست دارد. اگر همسرتان می‌گوید از گل زنبق خوشش می‌آید. چون خودتان فکر می‌کنید گل رز بهتر و رمانتیک‌تر است، برای او رز نخرید. یاد بگیرید همسرتان چطور دوست دارد به او لذت بدهید. چه محبت فیزیکی باشد. چه جملات محبت‌آمیز، چه هدیه دادن، کمک کردن و یا وقت گذراندن با او. عادت کنید این کارها را به صورت روزانه برایش انجام دهید. مطمئن باشید از لذت دادن، بیشتر از لذت گرفتن، لذت خواهید برد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *