تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

سهم شما در مشکل چقدر است؟

سهم شما در مشکل چقدر است؟

هر فردی ممکن است در مواردی دچار ضعف باشد. آشکار کردن و بزرگ جلوه ‌دادن این نقاط ضعف، کدورت می‌آورد. هرگز نباید از نقطه ضعف‌ها به عنوان اسلحه‌ای برای سکوت یا شکست نامزد یا همسرتان استفاده کنید. سهم شما در مشکل چقدر است؟  پاسخ قهر با قهر کار درستی نیست. یادتان باشد شما هم به هر حال ایرادات ونقطه ضعف‌هایی دارید، که همسرتان تحمل می‌کند. بنابراین با تقلید رفتار او در صدد تلافی برنیایید.

سهم شما در مشکل چقدر است؟

تقریبا تمام زوج هایی که با هم مشکل دارند،  صرف نظر از اینکه نوع مشکلشان چیست بینشان یک نکته مشترک و جهان شمول وجود دارد و آن اینکه یکی یا هردونفر آنها معتقدند که اگر طرف مقابل تغییر کند، زندگی آنها شادتر خواهد بود!

مشکل این طرز تفکر این است که سهم خودمان را در مشکل نمی بینیم. بطور مثال اگر طرف مقابلم سروگوشش می جنبد، شاید بخشی از آن به این دلیل است که من معتاد به کار هستم و وقت کمی برای او دارم. یا اگر طرف مقابل علاقه ای به تماس تلفنی با من نشان نمیدهد شاید به این دلیل است که من عادت دارم پشت تلفن مدام از مشکلات روزمره گله و شکایت کنم.

این که ما بتوانیم سهم خودمان را در مشکلات ببینیم باعث می شود که انگشت اتهام را بی رحمانه به سمت طرف مقابل نگیریم. و بتوانیم با حسن نیت به او نگاه کنیم. حسن نیت داشتن یعنی این باور که طرف مقابل اساسا آدم خوبی است که در پس رفتار ناخوشایندش نیازی ارضا نشده وجود دارد که هر چند با استفاده از روشی اشتباه، در پی برآوردن آن نیاز است.

اقــداماتی که یـک رابــطه را خــراب میکند

  • اگر این شمایید که همیشه تماس می گیرید.
  • اگر این شمایید که همیشه عذر خواهی می کنید.
  • اگر این شمایید که همیشه کوتاه می آیید.
  • اگر این شمایید که همیشه از خواسته های خودتان می گذرید.
  • اگر این شمایید که همیشه به سمت طرفتان پیشروی می کنید.
  • اگر این شمایید که چندین برابر طرف مقابل برای رابطه انرژی می گذارید.

موارد مذکور می تواند منجر به سرد شدن طرف شما شود. شما با این رفتارها از ارزش خود می کاهید. گاهی طوری رفتار کنید که به دست آوردنتان آسان نباشد تا ارزش رابطه حفظ شود.

لغاتـی که هـرگز نبایـد استـفاده کـرد!

تنفر به طور ذاتی بار منفی دارد. «تنفر» کلمه بسیار سنگینی است. زخم این واژه بسیار عمیق است. بسیاری از زن و شوهرها از این واژه برای کارهای یکدیگر استفاده می‌کنند. در واقع از سنگینی این واژه سو استفاده می‌کنند تا خواسته‌های خود را به طرف مقابل تحمیل کند. اما این کار علاوه بر اینکه غیر اخلاقی است، ناراحتی‌های عمیقی در روحیه طرف هم ایجاد می‌کند.

نشانه‌های طلاق عاطفی که بسیار مخفیانه وارد زندگی شما می‌شود!!!

  • کاهش چشمگیر وقت گذاشتن برای همدیگر
  • کاهش شور و هیجان در زندگی
  • افزایش سرگرمی‌ های برون زناشویی و تمرکز بر مسائل بیرون از خانواده
  • کاهش میزان نوازش کلامی، جسمی و روابط جنسی که منجر به از دست دادن روابط عاطفی و وفاداری و زمینه ساز روابط فرا زناشویی خواهد شد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *