تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زوج موفق چگونه اند؟

زوج موفق چگونه اند؟

زوج موفق چگونه اند؟ زوجيست كه هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در مورد مسایلی غیر از کار، خانواده، وظایف و رابطه تان صحبت کنند. برخی افراد فکر می کنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند در حالی که در واقع در حال انجام کارهای روزمره اند.

زوج موفق چگونه اند؟

ارتباط برقرار کردن واقعی یعنی اینکه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت کنید. به عنوان نمونه موضوعاتی مانند اینکه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته بهترین کاری که انجام دادی و به آن افتخار می کنی چه بوده است؟ هر چه سوالات شما خصوصی تر باشد درجه صمیمیت شما بالاتر می رود. یک زوج موفق می توانند اختلافات شان را به راحتی با هم در میان بگذارند و برای موضوعاتی که ارزش حیاتی برایشان دارد، گفتگو کنند و پیروز شوند.

خصوصیات زوج های موفق

یک زوج ایده آل روی یک خط صاف پرلبخند زندگی نمی کنند. آنها به اختلاف نظر هم برمی خورند و گاهی از هم دلخور می شوند، اما تفاوت شان با دیگران این است که با هوشمندی از پس چنین مسائلی برمی آیند و به جای دلخوری های بی مورد، از این بحث ها درس می گیرند.

همبستگی یعنی چی؟ فرقش با وابستگی چیه؟

منظور از همبستگی این است که من با وجود اینکه مستقل و آزاد هستم و روی پای خودم ایستاده ام و هیچ احتیاجی به تو ندارم دلم میخواهد با تو باشم. یعنی حالا از سر اشتیاق و دوست داشتن تو است که با تو هستم و به سمت تو می آیم و نه از سر احتیاج به تو. به همین جهت است که عشق ناقص میگوید محتاجم پس تو را دوست دارم. در حالیکه عشق سالم میگوید من تو را دوست دارم پس به تو مشتاقم و هرگز محتاج نیست.

از جمله من هم همینطور استفاده نکنید؟

همسرتان به شما می ‌گويد: دوستت دارم و شما به او می گویید:  من هم همينطور . روزی ديگر نيز به شما می گويد :دلم برايت تنگ شده. و باز شما به او می ‌گوئيد: من هم همينطور  . استفاده از عبارت «من هم همينطور!» درست مانند این است که پس مانده های شخص دیگری را بخورید. اين مسئله از دو حالت خارج نیست. یا به لحاظ گفتاری کلامی تنبل هستید و حوصله ندارید همان فکر یا احساس را تمام و کمال دوباره ابراز و بیان کنید. یا اینکه عمداً دوست ندارید آن را دقيقاً بر زبان بیاورید و اعتقادی هم به آن ندارید. من هم همینطور مثل یک نصفه دوستت دارم به حساب می آید و این احساس را به ما می دهد که در حق ما اجحاف شده است.

هنگامی که با همسرتان به مشکلی میرسید بهترین کار چیست؟

  1. خانواده ها را در جریان قرار ندهید.
  2. بهیچ عنوان قهر نکنید.
  3. منزل تان را ترک نکنید.
  4. از همه مهمتر تخت خوابتان را ترک نکنید.

این راهها باعث هر چه طولانی تر و حادتر شدن مشکل می شوند. از زن و مرد ، در این عصر انتظار بیشتری وجود دارد که با منطق و برخورد صحیح مشکلات بین فردی را حل نمایند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *