تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زن و مرد با هم متفاوتند.

زن و مرد با هم متفاوتند.

زن و مرد با هم متفاوتند. قرار نیست زن و شوهر مثل هم باشند و در تمام امور سلیقه ای مانند هم داشته باشند. اما خداوند کلید تسخیر روح و روان زن را به دست شوهر داده است. اگر مرد در تمام مراحل زندگی با همسرش از سر محبت برخورد کند. همسرش همچون پرنده ای سبک بال بالای سر او پرواز میکند و او را تا قله قاف همراهی میکند.

زن و مرد با هم متفاوتند.

آقایان اغلب حس بویایی ضعیف‌تری دارند تا جایی که حتی متوجه بوی جوراب خود نمی‌شوند. همچنین توانایی تشخیص دقیق عطرهای مختلف از یکدیگر را ندارند. خانم‌ها معمولاً حس بویایی قوی دارند، حتی مشاهده شده که عطر معلم دوم دبستان خود را پس از بیست سال به خاطر آورده‌اند.

آقایان  رویدادهای گذشته را چندان دقیق به یاد نمی‌آورند و معمولاً حرف زیادی برای گفتن ندارند و اوقات بیشتری را به سکوت می‌گذرانند. همچنین دایره واژگان کمتری دارند و مثلاً اگر از آن‌ ها بپرسید این لباس چه طور است؟ به گفتن یک «قشنگه» کفایت می‌کنند.

خانم‌ها به دلیل این‌ که توجه بیشتری به جزئیات و حافظه قوی‌تری در به یادآوری خاطرات دارند، معمولاً حرف‌های زیادی هم برای گفتن دارند. آن‌ ها دایره لغات وسیعی دارند و اگر در‌باره یک لباس از آن‌ها نظرخواهی کنید، توانایی این را دارند که حتی یک شبانه‌ روز راجع به آن صحبت کنند.

مرد باید از زن خود حمایت كند، مرد بودن به صداى كلفت و زور زیاد نیست. بلكه به این است كه مرد اگر گوشت غذا كم است، بدهد به خانم بخورد چون میخواهد به بچه شیر بدهد.  زن نیاز به آسایش دارد. زن در خانه ۳ شیفت كار می‏كند و مرخصى و اضافه كاری و حقوق هم ندارد. شب‌ها مرد در نگهداری از بچه کمک كند و ظرف بشوید و در دیگر امور به خانمش یاری برساند.

نکات ضروری برای ماندن در یک رابطه سالم

  • مشخص کنید که از رابطه چه می خواهید. از خودتان چه می خواهید و دوست دارید، همسرتان چگونه رفتار کند؟
  • به شریک زندگی اجازه بدهید نیازهایتان را بشناسد.
  • بپذیرید که شاید همسرتان نتواند همه خواسته ها و نیازهایتان را برطرف کند و ممکن است درمواردی توقع شما بی جا باشد.
  • در یک رابطه دوطرفه قرار بگیرید. هم گیرنده باشید و هم دهنده.
  • سعی کنید مسائل را از منظر همسرتان ببینید. این به این معنی نیست که در هر شرایطی به دنبال پذیرش و تایید همسرتان باشید بلکه نشانه درک، علاقه و احترام شما به کسی است که با او زندگی می کنید.
  • زمانی که نمی توانید اختلاف نظرها، تفاوت های فرهنگی و فکری را خودتان حل کنید باید از مشاوران و متخصصان حوزه روابط همسران و خانواده کمک بگیرید. هرگز خود را دانای کل ندانید. سعی نکنید همه چیز را به روش خودتان حل کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *