تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زنان را دلسرد نکنید.

زنان را دلسرد نکنید.

بی توجهی به همسر بیشتر از کتک و آزارهای فیزیکی یک زن را رنج میدهد. پس با بی‌ توجهی زنان را دلسرد نکنید. وقتی در منزل هستید زمان بیشتری را با او سپری کنید. برای یک زن هیچ چیز دلسرد کننده تر و آزار دهنده تر از این نیست که احساس کند احساسات و افکارش را با مردی مطرح کند به حرفایش گوش نمیکند. آقایون گوش سپردن به سخنان همسرشان را فراموش نکنند.

زنان را دلسرد نکنید.

اگر همسر شما در اثر فشار کار، سخنان دلسرد کننده‌ای می گوید معنی‌اش آن نیست که به آخر خط رسیده‌اید. معنی‌اش آن است که همسرتان به محبت و حمایت بیشتری نیاز دارد. انسان‌ های منفی از در جا زدن و تفکر منفی لذت می‌برند و واقعا نمی‌خواهند رشد کنند. و چون نمی‌خواهند رشد کنند، می‌خواهند شما را نیز از رشد کردن دلسرد کنند. تنها راه پیشرفت این است که این افراد را از زندگی خود حذف کنید و افرادی را جایگزینشان کنید که در حال پیشرفت هستند.

عوامل اساسی در ایجاد دلزدگی زناشویی

 مطالبات متناقض

هر چقدر مطالبات بیشتر باشد میزان دلزدگی هم بیشتر می شود. یعنی زوجین احساس می کنند که فقط گرفتار خواسته های یکدیگر شده اند و فقط به فکر برآورده کردن خواسته های مالی و امنیت مالی هستند.

 توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه

دلزدگی زوج ها به سازگاری آنان با باورهایشان بستگی دارد، وقتی که زن و شوهر از عشق و شیفتگی فاصله می گیرند، هر حادثه دلسرد کننده ای برای توجیه برچسب زدن منفی به همسرشان کافی به نظر می رسد.

 نارضایتی در حوزه مسائل جنسی

مشکلات جنسی در روابط زناشویی می تواند منجر به پایین آمدن کیفیت روابط جنسی و در کل روابط زناشویی می شود و پایین آوردن این کیفیت منجر به نارضایتی زناشویی و سرخوردگی و دلزدگی جنسی می شود.

 تعارضات

یعنی کشمکش بر سر تصاحب پایگاه و قدرت با حذف امتیازات دیگر و افزایش امتیازات خود بروز می کند.

 باورهای ارتباطی

این باورها عبارتند از:

  • باور به این که مخالفت تخریب کننده است.
  • باور به عدم تغییرپذیری همسر
  •  باور توقع ذهن خوانی
  •  کمال گرایی جنسی

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *