تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روش ابراز محبت چیست؟

روش ابراز محبت چیست؟

اگر چنانچه زن و مرد محبت و مهربانی را در زندگی جریان ندهند. با توجه به مشکلاتی که در زندگی ایجاد می‌شود ادامه زندگی سخت و غیرقابل تحمل خواهد بود. کما اینکه علت طلاق عاطفی در زندگی‌ ها نیز برای همین است. روش ابراز محبت چیست؟ مهربانی می‌تواند قلب انسان‌ها را تسخیر کند و مالک آن شود.

روش ابراز محبت چیست؟

اگر همسرتان ابراز محبت برایش سخت است و به راحتی اینکار را انجام نمی‌دهد. دوست دارید ابراز کردنش پررنگ شود. بهتر است در مواقع نادری که همسرتان ابراز محبت می‌کند یا رفتار عاطفی نشان می‌دهد. شیرینی و لذت آن را دائما برای همسرتان بازگو کنید تا غیر مستقیم متوجه شود که یک ابراز‌ محبت کوچک چقدر می‌تواند حال همسرش را دگرگون کرده و مدتها لذت ببرد. حال خوشتان را که با ابراز محبت همسرتان ایجاد شده با پیامک های متنوع در طول روز و هم حضوری برایش بازگو کنید. تا همسرتان متوجه شود که ابراز‌ محبت چقدر می‌تواند حال و هوای زندگی زناشویی را عوض کند.

تفاوت مسئولیت پذیری با ابراز محبت

مردها تصور می‌كنند تلاش برای تامين خانواده برای نشان دادن علاقه و محبت‌ شان به همسر و خانواده كافی است. در حالی که اينها نشانه مسئوليت‌ پذيری تلقی می‌شوند نه عشق و محبت. بعضی زوج‌ها دقیقا می‌خوان نقطه مقابل همسرشون باشند. مثلاً میگن: اگه محبت کنه. محبت می‌کنم. یا اگه حرف بزنه حرف می‌زنم. و… ولی بهتره تعادل رو حفظ کنید و تو محبت کردن پیشقدم بشید. چون باعث گرم شدن همسرتون میشه.

بعد از ازدواج باید نحوه گفتگو تغییر کند

با ازدواج زن و مرد متوجه می‌شوند که باید چه کنند تا گفتگوی دو نفره خوب و موثری داشته باشند. به این ترتیب شیوه گفتگوها بعد از ازدواج کاملاً تغییر می‌کند و به طور معمول افراد آرامتر، نرم‌خوتر و انعطاف پذیرتر از قبل می‌شوند. زن و شوهر یاد می‌گیرند مسائل و خواسته‌ هایشان را خوب بیان کنند. آنها اختلاف نظرها را با گفتگوی خوب و عاقلانه‌ تر حل می‌کنند.

اگر بخواهند مثل زمان قبل از ازدواج حرف بزنند و تنها هدفشان این باشد که ثابت کنند حق با آنهاست یا از حرف زدن برای حل مسائل طفره بروند. بی شک زندگی مشترکشان آسیب خواهد دید و ناچارند شیوه گفتگوی درست را بیاموزند. به این ترتیب با خوب شنیدن احترام و محبت را به دیگری القاء خواهند کرد. زندگی مشترک لذت بخشی را تا پایان عمر تجربه می‌کنند. ازدواج کمک می‌کند تا افراد صبورتر، بخشنده‌تر و با گذشت‌تر از قبل با دیگران برخورد کنند.

روشهای ابراز محبت چیست؟

هیچ وقت یک تشکر خشک و خالی تحویل شنونده‌ات نده. همیشه آن را تبدیل کن به ممنونم به خاطر… . آدم‌ها اغلب آنقدر از عبارات خشک و خالی ممنون استفاده می‌کنند که دیگر حتی به زحمت آن را می‌شنوی. وقتی که روزنامه‌ ی صبح را می‌خریم‌ یک ممنونم خشک و خالی به فروشنده که بقیه‌ی پولمان را پس می‌دهد می‌گوییم. آیا این همان ممنونی است که به عزیزی می‌گویی که شام خوشمزه‌ای برایت پخته است؟ پس در موقعیت مناسب همراه با عبارت ممنونم دلیل تشکرت را هم ذکر کن.

  • ممنونم که صبر کردی.
  • ممنونم که درک می‌کنی.
  • ممنونم به خاطر اینکه اومدی.
  • ممنونم که انقدر محبت داری.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *