تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راهنمایی درباره بلوغ فرزندان

راهنمایی درباره بلوغ فرزندان

سوالات بسیاری از والدین در زمینه راهنمایی درباره بلوغ فرزندان است؟ مهمترین و اولین مورد در این زمینه اینکه باید خودتان آماده باشید. شما به عنوان والدین چه بخواهید و چه نخواهید، خیلی زود با بلوغ فرزندتان مواجه خواهید شد. قبل از هر چیز خودتان باید آرام باشید.برای داشتن اطلاعات بیشتر میتوانید از متخصصان مرکز مشاوره بینا کمک بگیرید.

راهنمایی درباره بلوغ فرزندان

شما باید اطلاعات مناسبی در زمینه بلوغ نوجوان داشته باشید. فقط استرس داشتن یا بسنده کردن به تجربیات شخصی یا حرف های این و آن، از شما یک راهنمای مناسب برای فرزندتان نمی سازد. استرس و دستپاچه شدن هم کمکی به فرزندتان نمی کند. فقط این احساس را به او منتقل می کنید که از عهده این موضوع برنمی آیید. در نتیجه او از شما فاصله می گیرید. پس چه به عنوان مادر و چه به عنوان پدر، اگر دختری دارید که طی چند سال آینده، وارد سن بلوغ (معمولا ۱۰ تا ۱۴ سال) می شود از همین حالا اقدامات زیر را انجام دهید.

در مورد بلوغ مطالعه کنید.

حواس تان باشد از منابع معتبر بهره ببرید. بلوغ غیر از جوش صورت و علامت های جسمانی و بداخلاقی، نشانه های دیگری هم دارد. که با شناخت آنها می توانید به فرزندتان به خوبی کمک کنید. از یاد نبرید که آدم ها متفاوتند. شاید فرزند شما در همان سنی که شما بالغ شدید یا با همان مدلی که شما بلوغ را تجربه کردید، وارد این دوران نشود. مطالعه و کسب اطلاعات موثق، برای همین ضروری هستند.

آرامش خود را حفظ کنید.

بله فرزند دلبند شما قرار است از کودکی بامزه و بازیگوش به به یک فرد بزرگسال تبدیل شود. شما نمی توانید جلوی این فرآیند را بگیرید. بلکه باید با بعد تازه ای از والد بودن مواجه شده و لذت های این دوران را تجربه کنید. در رفتار خود تجدید نظر کنید. همانطور که انتظار ندارید از فرزند ۱۵ ساله خود رفتارهای ۶ سالگی اش را ببینید. شما هم نباید با او همانطور رفتار کنید که وقتی ۶ ساله بود رفتار می کردید.

لازم است مهارت های رفتاری و تربیتی تازه ای را بیاموزید. بهتر است قبل از اینکه دچار مشکلی شوید، به آن فکر کرده باشید. برای راهنمایی درباره بلوغ فرزندان میتوانید با مرکز مشاوره بینا در مرکز مشاوره در شرق تهران تماس بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *