تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دعوای بچه ها در مدرسه

دعوای بچه ها در مدرسه

دلایل دعوای بچه ها در مدرسه چیست؟ قبل از هرچیز باید بتوانید با فرزندتان گفتگوی موثر داشته باشید و به خوبی حرف‌ها و دغدغه‌ های آن‌ها را بشنوید. این کار تا حد زیادی در پیدا کردن ریشه مشکلات به شما کمک می‌کند.

دعوای بچه ها در مدرسه

وقتی فرزندتان جریان دعوای مدرسه را تعریف می‌کند به دقت به جزییات توجه کنید. از سرزنش او خودداری کنید تا بتواند تمام حرف‌ هایش را با شما در میان بگذارد. از طرفی شاید درگیری او بدلیل نیاز به توجه یا بیان نیازهایش باشد که با صحبت کردن تا حدودی برطرف خواهد شد و می‌تواند در آرامش او موثر باشد.

اصلاح سبک تربیتی

درباره سبک‌ های فرزندپروری مطالعه کنید یا در این مورد با یک مشاور مشورت داشته باشید. رفتارهای آسیب‌ زا که استرس و اضطراب فرزندتان را بیشتر می‌کنند. به اعتماد به نفس او آسیب می‌زنند یا باعث حس ناامنی در او می‌شوند. می‌توانند در نهایت باعث برون‌ ریزی احساسات، تحریک‌ پذیری بالا و خشم و عصبانیت شوند.

توضیح درباره عواقب دعوا در مدرسه

هر عمل نادرستی باید با عواقب متناسبی همراه باشد که بازدارنگی کافی را برای جلوگیری از رفتارهای نادرستی مانند دعوا ایجاد کنند. تنبیه و سرزنش شدید یا هر برخورد شدیدی در این زمینه آسیب بیشتری به شخصیت و رفتار بچه‌ها می‌زند. درباره اثرات دعوا کردن با فرزندتان صحبت کنید. با همدیگر درباره نوع و میزان تنبیه در صورت دعوا کردن به توافق برسید.

دعوای بچه ها در مدرسه

آموزش کنترل خشم

کنترل خشم یکی از مهارت‌های مهم زندگی است که نیاز به آموزش و تمرین دارد. هر چند نمی‌توان صرفا با سرکوب کردن جلوی تکرار دعوای بچه ها در مدرسه و خانه را گرفت. اما در کنار شناسایی ریشه مشکل و تلاش برای رفع آن،‌ ضرورت دارد درباره تکنیک‌ های مدیریت خشم با فرزندتان صحبت کنید. حتی اگر خودتان در این زمینه ضعف دارید، روی آن کار کنید.

اصلاح الگوی خواب و تغذیه

برای اینکه بتوان روی رفتار و تکانه‌های هیجانی کنترل بهتری داشت، خواب و تغذیه مناسب ضرورت دارند. ساعت خواب و بیداری را تنظیم کنید. خواب شبانه بچه‌ها باید بین ۷ تا ۹ ساعت باشد و خواب روز جای آن را نمی‌گیرد. از گرسنه ماندن به مدت طولانی یا کمبود ویتامین و املاح نیز پیشگیری کنید.

ورزش و فعالیت فیزیکی

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که بین فعالیت بدنی و ورزش و توانایی کنترل خشم همبستگی وجود دارد. ورزش و فعالیت بدنی ضمن تخلیه انرژی کودک و نوجوان، در او توانمندی و احساس ارزشمندی ایجاد می‌کنند که مانع از رفتارهای آسیب‌ زایی همچون دعوای بچه ها در مدرسه می‌شوند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *