تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

خوشبختی را بسازید؟

خوشبختی را بسازید؟

وقتی وارد رابطه زناشویی می شوید بسیار مهم است که یک رابطه سرشار از احترام و تحسین بسازید. خوشبختی را بسازید؟ شاید این سوال برایتان به وجود آید که چگونه بسازید؟ در درجه اول به رفتار و گفتار همسر تان اهمیت بدهید.

خوشبختی را بسازید؟

زن و شوهرهایی که در یک رابطه سالم قرار می گیرند به جزیی ترین رفتار و عملکرد همسرشان اهمیت می دهند و با گفتن «از تو ممنونم» احترام و شخصیتش را حفظ می کنند. پس گام اول را با این اصل شروع کنید که برای داشتن رابطه سالم بیشتر تحسین کنید و کمتر ایراد بگیرید.

قوانین زناشویی داشته باشید:

چه قوانینی داشته باشیم؟ مثلا قانون عذرخواهی از یکدیگر. اگر اشتباهی از شما سر می زند صادقانه از همسرتان عذر بخواهید. گفتن«متاسفم» شاید خیلی سخت به نظر بیاید اما این جمله بسیار شفابخش است. پایبند به این قوانین باشید و مطمئن باشید که در برابر چنین رفتاری همسرتان به شما اعتماد خواهد کرد.

جستجو کنید:

چه چیزی را جستجو کنید؟ ساده است. به دنبال شناخت علایق همسرتان باشید و سعی کنید مشترکاتی بیابید که هر دو از ماندن در این رابطه لذت ببرید.  به جستجوی تجربه های مشترک جدید بروید تا خاطرات لذت بخشی از زندگی زناشویی بسازید.

توقعات بی جا یا نیازهای ضروری یک رابطه…

حتما به عنوان زن یا مرد به دنبال یک رابطه عاشقانه هستید و حتما بارها یک همسر ایده آل و یک خانواده رویایی را تصور کرده اید که در آن رفاه، زیبایی، سلامت و تفاهم فراهم هستند. اما اگر انتظارات تان را در این نوع فانتزی های ذهنی بنا کنید بدون شک با مشکلات زیادی در زندگی زناشویی مواجه خواهید شد. شاید لازم باشد برای رسیدن به یک رابطه درست زناشویی کمی بیشتر فکر کنید و تفاوت بین انتظارات و توقعات بی جا و نیازهای ضروری رابطه را بهتر بشناسید.

تغییرات را بپذیرید:

آنچه که شما از رابطه زناشویی در آغاز آشنایی می خواهید با آنچه بعدها و در طول زندگی با آن مواجه می شوید بسیار متفاوت است. هر دوی شما با توجه به شرایط و موقعیتی که دارید تغییر می کنید. معنای عشق و وابستگی تغییر می کند و شما ارزش ها و معیارهای زندگی را چیزهایی دیگر خواهید دانست. همه این تغییرات در یک رابطه سالم، طبیعی و ضروری است و بلوغ فکری شما و همسرتان را نشان می دهد. پس زمانی که با این تغییرات مواجه می شوید آنها را جز نیازهای ضروری رابطه بدانید.

به حقوق شریک زندگی احترام بگذارید:

کسانی که رابطه سالم دارند حقوق و ارزش های شریک زندگیشان را جدی می گیرند. تنها در رابطه بیمار است که می توان به راحتی از حقوق و نیازهای طرف مقابل چشم پوشید. از همسرتان نخواهید که دقیقا مثل شما فکر کند، اهداف شما را داشته باشد و فداکاری های شما را بکند. همه اینها جز توقعات نابه جای شما و حقوق فردی همسرتان است که ممکن است شما آنها را نادیده بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *