تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

خواسته‌های بزرگ داشته باشید

خواسته‌های بزرگ داشته باشید

از خداوند خواسته‌های بزرگ داشته باشید وقتی که خداوند نقشه ی زندگی تو را میچیند، او فقط آنچه را که برای زنده ماندن و گذراندن روزگار نیاز داشتی در آن قرار نداد، بلکه او بیش از حد نیاز از نعمات و منابع را در زندگی ات قرار داد. او خداوند فراوانی هاست.

پس از اینکه مسیح پنج تکه نان و دو عدد ماهیِ ناهار آن پسر بچه را چندین برابر کرد، هزاران نفر از مردم از آن خوردند سیر شدند و در انتها هنوز هم دوازده سبد پُر از غذا اضافه آمد. نکته ی جالب این است که مسیح میدانست که آن جمعیت دقیقاً چند نفر هستند. اگر او میخواست که دقیق باشد، میتوانست فقط به اندازه ای غذا را چند برابر کند که هیچ چیزی اضافه نماند. اما اتفاقاً از روی عمد، او بیش از حد فراهم کرد. خداوندی که ما پرستش میکنیم، اینگونه است.

خواسته‌های بزرگ داشته باشید

داوود نبی گفت: «فنجان من همواره سرریز میگردد».بله، ما بایستی خداوند را شاکر باشیم که نیازهایمان برآورده میشوند. ما باید سپاسگزار باشیم که به اندازه ی کافی داریم، اما نباید تنها به همین اندازه بسنده کنیم.  این سرنوشت تو نیست.  « او » خداوندی وهاب( عطا کننده ی بیش از اندازه) است. او میخواهد که تو غرق در فراوانی باشی، تا این که بتوانی یک منبع خیر برای اطرافیان خودت باشی.

این همان نکته ای است که قوم بنی اسرائیل از آن غافل ماندند. آنها برای سالیان دراز در بردگی و اسارت بودند تا جایی که به-اندازه ی-کافی-نداشتن هم، خو گرفته بودند، به این که به زور زندگی را سر کنند عادت کرده بودند. وقتی که فرعون از دست موسی خشمگین شد، به مباشرانش گفت که بنی اسرائیل را مجبور کنید که همان تعداد خشتهای کاهگِلی را تولید کنند. اما حالا بدون اینکه کاه و منابع به آنها تحویل داده شود، اینبار خودشان باید به دنبال کاه و دیگر منابع نیز بروند و اگر نمیتوانستند به تعداد تعیین شده خشت کاهگلی تولید کنند، متحمل شکنجه های شدید میشدند.

در زندگی ات حکم فرمایی کن

من مطمئنم که قوم بنی اسرائیل در آن زمان دعا میکردند که : « خداوندا، به ما کمک کن که بتوانیم هنوز هم به تعداد لازم خشت درست کنیم. خداوندا، لطفاً به ما کمک کن که مواد اولیه ای را که لازم داریم به موقع بیابیم». آنها با روحیه ی بردگی دعا میکردند، با ذهنیتی محدود به جای این که از خداوند بخواهند که از شر ستمگران رها شوند، آنها درخواست میکردند که بردگان بهتری باشند.

به جای اینکه برای تحقق آنچه که خداوند به آنها وعده داده است، یعنی سرزمینی که جوی هایی از شیر و عسل در آن جاری است دعا کنند. آیا امروز تو هم از خداوند میخواهی که برده ی بهتری باشی یا اینکه برای زندگی سرشار از فراوانی، لبریز شدن نعمتها و داشتنِ بیش از حدِّ کفایت، که خداوند برای تو در نظر گرفته است دعا میکنی؟ خداوند میفرماید که تو قرار است که در زندگی ات حکم فرمایی کنی، تو برکت داده شده ای، تو به هر کاری که دست بزنی به موفقیت و سعادت خواهی رسید.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در شرق تهران

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *