تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تقسیم وظایف زن و شوهر

تقسیم وظایف زن و شوهر

یکی از مواردی که زمینه اختلاف را فراهم می‌کند. لازم است در مورد آن با همسر خود به توافق برسید مسئله تقسیم وظایف زن و شوهر است. این موضوع در همسرداری برای آقایان نیز تاکید شده است.

تقسیم وظایف زن و شوهر

  • توقعاتتان در مسائل عاطفی و مالی را بیان کنید. صحبت در مورد مسائل مالی با همسر می تواند در مدیریت بهتر مالی و اقتصادی خانواده تاثیر گذار باشد.
  • با هم قرار بگذارید. فکر نکنید که همسرتان توانایی ذهن خوانی دارد و از آنچه شما می‌خواهید با خبر است. مادامی که شما به زبان نیاورید و در موردش با وی به توافق نرسید. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که او به چیزی که شما می‌خواهید عمل کند.
  • عادل و منصف باشید. اگر همسرتان بیرون از خانه شاغل است و بخشی از هزینه‌های زندگی را بر عهده دارد. توقع نداشته باشید تمام کارهای منزل و بچه داری هم بر عهده او باشد. تقسیم وظایف در خانه با توجه به شرایط هر خانواده ای متفاوت خواهد بود.
  • از نکات مهم همسرداری این است که هر وقت توانستید به یکدیگر کمک کنید. یکی از منابع آرامش در خانواده حمایت از همسر است.
  • اگر همسرتان در مواردی که با هم توافق کرده بودید کوتاهی کرد. سرزنش نکنید یا پرخاشگرانه برخورد نکنید. انتظارات خود را با توجه به شرایط همسر در نظر بگیرید. ازدواج مسیری برای رسیدن به تکامل است. با در نظر داشتن انتظارات غیر منطقی در زندگی زناشویی آرامش و تکامل روحی و روانی افراد میسر نخواهد شد.

چگونه همسرتان در خانه کمک کند؟

از او بخواهید لیستتان را مرور کند و کارهایی که فکر می‌کند می‌تواند انجام دهد را انتخاب کند. می‌توانید کارهایی که نیاز به تجربه زیاد در کار خانه ندارد را خودتان به او معرفی کنید مثل تمیز کردن توالت‌ها و امثال آن. چون هیچ وقت این کارهای جدید را امتحان نکرده است. می‌توانید نحوه انجام کار را برای او توضیح دهید. اما به او نگویید فقط به همین صورت و سر یک ساعت مشخص است که می‌تواند آن کار را انجام دهد. درعوض برایش توضیح دهید که چطور آن کار را انجام دهد و کدام روش به نظر شما راحت‌تر است.

اگر دقیقاً از روش شما استفاده نکرد سروصدا نکنید. می‌توانید یک کار گروهی برای انجام کارها ترتیب دهید. یک ساعت در هفته را که هر دو شما کاری نداشته باشید. اختصاص دهید به انجام کارهای خانه در کنار هم. البته این زمان را طوری تنظیم کنید که بعد از وقت برای ریلکس کردن و استراحت هم داشته باشید. صبح‌ های جمعه می‌تواند زمان خوبی باشد چون هم وقت کافی دارید و هم خانه را برای هفته‌ای که در پیش است آماده می‌کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *