تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اهمال کاری یعنی چه؟

اهمال کاری یعنی چه؟

اهمال کاری یعنی چه؟ من می خواهم در مورد به تعویق انداختن کار به شما بگویم. اهمال کاری یعنی به تاخیر انداختن کارها به زمان دیگر. اهمال کاری مشکل بسیاری از دانش آموزان و بزرگسالان است و مانع یادگیری خوب می شود. اما به تعویق انداختن کار میتواند یک امر طبیعی باشد. چرا کاری را انجام میدهید که حوصله انجام آن را ندارید؟ به خصوص اگر بدانید که سخت خواهد بود؟ چرا دوشنبه درس بخوانیم وقتی امتحان شنبه آینده است؟ به هر حال تا آن زمان فراموشش نمی کنی؟

اهمال کاری یعنی چه؟

مشکل اینجاست اگر کار را به تعویق بیندازید، اغلب وقتتان کم میشود. زمان و تمرین با هم کار میکنند تا به شما کمک کنند تا ایده های جدید را در مغز خود بگنجانید. اگر وقت شما تمام شود، نه تنها نمیتوانید ساختارهای یادگیری بسازید، بلکه انرژی خود را صرف نگرانی در مورد آن میکنید. این یک وضعیت باخت و باخت است. اهمال کاری دشمن یادگیری با کیفیت است. اما هنوز بسیاری از دانش آموزان این کار را انجام میدهند. من میخواهم به شما نشان دهم که چگونه آن را شکست دهید. این خبر خوبی است. عادات درونی شما به شما در یادگیری کمک می کنند.

حواس پرتی و اهمال کاری

به تعویق انداختن کار مشکل اساسی است ولی ما حواس پرتی زیادی داریم من همیشه فکر می کنم، قبل از اینکه تکالیفم را شروع کنم، یک بازی ویدئویی انجام می دهم. قبل از اینکه متوجه شوم، یک ساعت را تلف کرده ام. من باید راهی پیدا کنم تا روی تکالیفم تمرکز کنم. برای انجام همه کارها نباید تا آخرین لحظه منتظر بمانم.

اهمال کاری و درد

آیا وقتی مادر یا پدرتان به شما می گوید: اتاقتان تمیز کنید یا ساز را تمرین کنید یا تکالیف خود را شروع کنید ناله می کنید؟ این به این دلیل است که وقتی به باز کردن آن کتاب یا پاکسازی فکر میکنید، واقعاً دردناک است. محققان میتوانند ناحیه ای از مغز را ببینند که درد را تجربه میکند، یعنی قشر منزوی، شروع به روشن شدن میکند. برای مغز شما، فکر کردن به تمیز کردن اتاق مانند شروع یک معده درد است. اما جالب اینجاست؛ هنگامی که کاری را که نمیخواستید، شروع میکنید، پس از بیست دقیقه درد از بین میرود. وقتی کاری را که از آن دوری میکردید شروع میکنید، قشر منزوی آرام میشود. خوشحالم که بالاخره به کار خود ادامه میدهید . بنابراین برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده خوب  فقط شروع کن و کار را به بعد موکول نکنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *