تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

افراد نامناسب برای رابطه

افراد نامناسب برای رابطه

چه افرادی برای شروع رابطه عاطفی مناسب نیستند؟ افراد مبتلا به یک اختلال شخصیت که نمود بیرونی اون غالباً خودشیفتگی ،خساست ،وسواسی بودن ،آسیب رسوندن به دیگران، بالا پایین های زیاد در رابطه و…هست. این اشخاص، افراد نامناسب برای رابطه هستند.

افراد نامناسب برای رابطه

رابطه عاطفی شامل دو مرحله انتخاب یار مناسب و مدیریت هوشمندانه رابطه با اون آدم مناسب هست.در ادامه افراد نامناسب برای رابطه را به طور مختصر بیان میکنیم.

فردی که به تازگی از رابطه بیرون اومده

غالباً انگیزه اصلی این فرد از شروع رابطه،فرار از درد جدایی هست.بنابراین وقتی زمان بگذره و این درد ازبین بره مشخص نیست رابطه رو با شما ادامه بده یا خیر.

فردی که مبتلا به اعتیاد هست

هر نوع اعتیادی اعم از اعتیاد به یک ماده مخدر ،الکل ، قمار، بازی های کامپیوتری، هرزه نگاری و…. هست. دلیلشم اینه که ۵۰ درصد افرادی که اعتیاد دارند به یک اختلال روانی دیگه هم دچار هستند.

فردی که خودش بهت میگه من برای رابطه امادگی ندارم

اگر تلاش کنی و با دلیل و مدرک این فرد رو قانع کنی که با تو وارد رابطه بشه. ممکنه که رابطه در کوتاه مدت جواب بده. اما خیلی محتمله که بعد از مدتی که شور و اشتیاق ابتدایی رابطه تموم شد. فرد بهت بگه که من تو رو نمیخوام و اگه یادت باشه بهت گفته بودم که من اماده رابطه نیستم.

افراد مسئولیت ناپذیر

سازمان بهزیستی کشور سالانه لیستی از دلایل اصلی طلاق در زوجین ایرانی انتشار میده. اکثر سال ها مسئولیت ناپذیری رتبه اول رو به خودش اختصاص میده. این افراد مسئولیت رفتار های ناسالم و اشتباهاتشون رو برعهده نمیگیرند. بی منطق هستند. به همین خاطر هیچ فرصتی برای رشد، ترمیم و بهبود رابطه فراهم نمیشه.

افرادی که زود عصابی میشن

جان گاتمن میگه که یکی از مهم ترین نشونه های رابطه سالم این هست که زوجین بتونند با هم در مورد اختلاف نظرهاشون صحبت کنند. این اتفاق برای فردی که خیلی زود و با شدت بالا عصبانی میشه ممکن نیست.

افراد کنترل گر

اگر با این افراد وارد رابطه بشی ممکنه بعد از چند وقت به خودت بیای و ببینی که از خود واقعیت دور شدی. در رابطه نقش عروسکی رو داری که توسط فرد دیگه ای کنترل میشه.

فرد بلاتکلیف

منظور از فرد بلاتکلیف کسی هست که هدف مشخصی برای اینده نداره. در طول روز هم اقدامات موثری برای رشد شخصیش انجام نمیده . غالباً اینده رابطه با این افراد مبهم هست و امکان اینکه شما هم دچار بلاتکلیفی بشید زیاده.

فرد کمالگرا

یک فرد کمالگرا فقط برای خودش کمالگرا نیست. بلکه این کمالگرایی رو درباره شریک عاطفیش هم به کار میبره . تو هر چقدر هم که خوب باشی برای یک فرد کمالگرا کافی نیستی. چون فرد با عینک کمالگرایی کوچک ترین اشکالاتت رو بسیار اغراق امیز و بزرگ می بینه.

فرد وابسته به خانواده

احتمالا این الگو خیلی ساله که وجود داره و بنابراین درست نمیشه و رابطه شما از دخالت خانواده ها آسیب جدی میبینه.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *